Konvertering fra MySQL til MSSQL
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-06-02 14:42

Hvordan får jeg nemmest konverteret en MySQL-database til MSSQL?
Jeg kan ikke bare benytte kommaeksport, da et af felterne er
defineret som blob (indholdet er dog ikke binært).

Jeg kan se at der er et MySQL->Access værktøj
(<http://www.convert-in.com/sql2acc.htm>) - men hvis man selv kan
gøre det er pengene jo sparet.

Hvad kan MySQL eksportere til? Kan det hjælpe at gå via en anden
database (postGreSQL)?.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Lars

Dato : 12-06-02 15:21

Jeg vil foreslå, at du først manuelt opretter en database i mssql. Da du kan
lave en ODBC forbindelse til MySQL kan du bruge DTS til at overføre data
direkte fra mysql til mssql, inklusiv af blob datatype. Medmindre databasen
har flere hundrede tabeller kan det ikke betale sig at bruge
konverteringstools, der ofte ikke virker efter hensigten. Min erfaring er,
at "automatisk" konvertering fra Access til mssql med den konverteringstool
Access kommer med, giver (for) mange problemer med datatyper og constraints.

Fra : Anders Lund

Dato : 12-06-02 17:31

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jc@dmf.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan får jeg nemmest konverteret en MySQL-database til MSSQL?
> Jeg kan ikke bare benytte kommaeksport, da et af felterne er
> defineret som blob (indholdet er dog ikke binært).

Jeg er gjrot det, dog den anden vej (fra mssql til mysql) jeg programmerede
selv en kort, simpel fil i asp, der tog sig af overførslen. Det er lidt
besværligt, men du får datane overført problemfrit.