ping hastighed ??
Fra : J.L.C & B.F

Dato : 12-06-02 11:17

Hej..

kan jeg forbedere min ping i spil med min Nexpress 256 ?? jeg er godt træt
af at ligge 10 til 20 ping over alle andre som har samme forbindelse som
mig!!!... og mystiks nok ligge Oncable konstant bedre i ping end Nexpress,
har 3 venner som har Oncable som jeg spiller Mohaa med, og det kører lige
den tand bedere hele tiden

min maskine er ok

Er det et eller andet tip ?

MVH
J.L.C
dawebman@os.dk
PS: min download af divs er helt ok, får det jeg betaler for og det har
7-9-13 aldrig været gået ned siden jeg fik det i dec mdr.. ) så der er
ikke noget at klage over til TDC!

Fra : TBC

Dato : 13-06-02 12:19

"J.L.C & B.F" <dawebman@os.dk> skrev i en meddelelse

> Er det et eller andet tip ?

hmm, har en lillebror der har samme problemer med en BB 512/128 ....Jeg
kender kun desværre kun 2 ubrugelige tip der med sikkerhed virker:

1. flyt (til et sted der enten er tættere på centralen eller hvor
kobberkvaliteten er bedre, eller til et sted med en "heldigere" central.

2 opgrader linjens hastighed (eller evt egen maskine hvis den er blevet lidt
sløv (det siger du dog at din ikke er)

Min lillebror spiller med en ping i CS på 45-75 ms med sin BB 512/128. Tager
han sin egen PC med over til mig (512/512 Tiscali m USB modem) har han en
CS ping på 8-35 ms, tager han den med over til sin kammerat der har
Netexpress 256/128 har han en CS ping på 30-55 ms. Der er ikke en skid han
kan gøre, ...alverdens tweak har hjulpet ham hat

TBC

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 13-06-02 12:29

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in

> 1. flyt (til et sted der enten er tættere på centralen

Vrøvl.

Afstanden fra centralen betyder (på fungerende adsl-linjer) stort set
intet.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Gregers Petersen

Dato : 13-06-02 21:19

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> 1. flyt (til et sted der enten er tættere på centralen eller hvor
> kobberkvaliteten er bedre, eller til et sted med en "heldigere" central.

Sludder.

> 2 opgrader linjens hastighed (eller evt egen maskine hvis den er blevet
lidt
> sløv (det siger du dog at din ikke er)

Se det er straks et bedre råd.
Hvis der dog ikke er andet trafik på ADSL-linien samtidig med at han
spiller, har dette nok ikke nogen effekt.

> Min lillebror spiller med en ping i CS på 45-75 ms med sin BB 512/128.
Tager
> han sin egen PC med over til mig (512/512 Tiscali m USB modem) har han en
> CS ping på 8-35 ms,

Læg mærke til at du har en højere uploadhastidhed, samt USB-modem, hvor din
bror sikkert benytter et netkort over BB.

Kører din bror med router på sin BB?
I så fald må man påregne en lille forøgelse i svartiden da pakkerne skal
"igennem" routeren også.

Hvis ikke han kører med router, ja så kan det være et dårligt netkort,
langsom computer...

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : TBC

Dato : 13-06-02 22:58

"Gregers Petersen" <usenet@fjern-dettegpweb.dk> skrev i en meddelelse

> Sludder.

Hmm, sandt nok har jeg ikke andet at basere det på end vores "emperiske"
erfaring. Min lillebror bor netop et sted der ligger så tilstrækeligt langt
fra centralen at han ikke kunne få BoomTown ADSL, men som maks 1024/128 iflg
måling af kobberet. (det vil i praksis sige at den største BB forbindelse
han kan få er 512/128)

> lidt
>
> Se det er straks et bedre råd.
> Hvis der dog ikke er andet trafik på ADSL-linien samtidig med at han
> spiller, har dette nok ikke nogen effekt.

Det er der ikke

> Tager
>
> Læg mærke til at du har en højere uploadhastidhed, samt USB-modem, hvor
din
> bror sikkert benytter et netkort over BB.

Ja, den del er indlysende (det var også derfor jeg benævnte alle
forbindelserne så indgående)

> Kører din bror med router på sin BB?

Nej

> I så fald må man påregne en lille forøgelse i svartiden da pakkerne skal
> "igennem" routeren også.

Absolut også min egen erfaring, hvorfor jeg netop skiftede fra router til
USB-Modemet

> Hvis ikke han kører med router, ja så kan det være et dårligt netkort,
> langsom computer...

Se, det er jo DET der er det mærkelige, det er nemmelig slet ikke en faktor,
eftersom ALLE de ping tider jeg nævnte før er MED min BRORS computer (XP
1800, Gf4 Ti4400) på de forskellige respektive forbindelser. (Selv min egen
Tiscali forbindelse havde vi delt under Windows hjemmenetværk med min
computer som host, da han var på besøg, så der blev selv hans netværkskort
også brugt)

Dertil kommer erfaringen med vores svogers BB forbindelse, han bor et
stankast fra min lillebror og er på samme central, ca samme afstand fra den,
og altså samme begrænsninger (målt til maks 1024/128) og han har Netexpress
256/128. Med min bror computer ovre hos ham er pingen også dårlig (faktisk
lidt dårligere end min brors egen 512/128 grundet den lavere båndbredde)

Tager han derimod hans computer med til de andre jeg nævnte (incl den ven
han har med Netexpress 256/128 på en helt anden central) så er pingen på
hans computer strak meget bedere. Altså må der være noget der ikke er så
fedt ved lige netop den forbindelse han (og svogeren) har til deres central
(eller måske med deres kobber/afstand ?)

TBC

Fra : Tinky Winky

Dato : 13-06-02 13:33

> [...]
> har 3 venner som har Oncable som jeg spiller Mohaa med, og det kører lige

Cable giver bedre ping end ADSL. Sammenlign med andre der har ADSL.

I spil, fx Counter Strike er "latency" ikke kun afhængig af
internetforbindelsen, men også computerens hastighed.

Man kan tweake ved at indstille pakkestørrelser m.m. i Windows. Jeg ved dog
ikke hvordan man gør i praksis.

Fra : Kåre Tyroll

Dato : 13-06-02 15:47

"Tinky Winky" <twREMOVE@tinkywinkysfantasyplace.dk> wrote in message
> Cable giver bedre ping end ADSL. Sammenlign med andre der har ADSL.
> I spil, fx Counter Strike er "latency" ikke kun afhængig af
> internetforbindelsen, men også computerens hastighed.

(Ja, men glem ikke upstream... så det kommer an på hvor mange man er)

> Man kan tweake ved at indstille pakkestørrelser m.m. i Windows. Jeg ved
dog
> ikke hvordan man gør i praksis.

Hvis det feks er windows98:

gå ind i regedit.

Vælg
_local Machine
_system
_current control set
_services
_VXD

- I VXD opretter man så en ny strengværdi "DefaultRcvWindow" med værdien
65535

Der er flere andre muligheder for at ændre pakkestørrelser. Men det er som
regel kun noget jeg selv bruger for at afhjælpe liniehastighed, hvis der er
dårlige ping.

Jeg tror mere det er måden han kobler op på. Via USB modem benytter man
modemets indre "netværkskort". Det passer til liniehastigheden. Det er ikke
til at vide om det er netkortet der har en dårlig timing (i lægmandsord) i
forhold til den anden side.

Prøv at justere dit netværkskort. Måske finder du instillingen der redder de
tabte msek.

Med venlig hilsen,
Kåre Tyroll