Ip og ban af ip
Fra : Christian

Dato : 12-06-02 11:11

Hej jeg har en hjemmeside og er ret plager af folk der skriver
1000 indlæg i en tagwall så jeg kunne godt tænke mig at vide
hvordan jeg
1. Får fat i deres IP.
2. Hvordan jeg banner dem fra siden.

Ved godt at folk kan have forskellig ip men det vil tage nogle af
dem.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter

Dato : 12-06-02 11:18

"Christian" <dar_glantz@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej jeg har en hjemmeside og er ret plager af folk der skriver
> 1000 indlæg i en tagwall så jeg kunne godt tænke mig at vide
> hvordan jeg

Du kan løse problemet mere effektivt ved at begrænse på den måde, at hver
bruger kun kan indtaste ét indlæg pr. dag ved at placere en cookie eller ved
at tvinge dem til at logge ind før de kan skrive.

> 1. Får fat i deres IP.

IP = Request.ServerVariables ("REMOTE_HOST")

> 2. Hvordan jeg banner dem fra siden.

Sørg for at kun dem der ikke har en IP der matcher dit filter får vist
siden.

Hilsen Peter

Fra : Christian

Dato : 12-06-02 11:23

> Sørg for at kun dem der ikke har en IP der matcher dit filter får vist
> siden.

ok tak men hvordan laver jeg det der filter??

Fra : Anders Lund

Dato : 12-06-02 16:17

> Hej jeg har en hjemmeside og er ret plager af folk der skriver
> 1000 indlæg i en tagwall så jeg kunne godt tænke mig at vide
> hvordan jeg
Jeg har fundet at brugerne tit poster næsten samme indlæg når de floader et
forum. Detfor har jeg udviklet en algoritme der sammenligner den nye post
med de sidste 50 poster i databsen og derefter finder hvor mange procent af
teksten der er ens. Jeg har så sat en grænse ved 90%. På den måde skal folk
skrive et "næsten" nyt indlæg hvergang.

Mvh
Anders Lund

Fra : Christian

Dato : 12-06-02 21:44

> [...]
> teksten der er ens. Jeg har så sat en grænse ved 90%. På den måde skal folk

Okay hvordan gør jeg det?? er ikke særlig god til ASP

Fra : Anders Lund

Dato : 13-06-02 12:56

> Okay hvordan gør jeg det?? er ikke særlig god til ASP
Sammenligner ord for ord, og finder fællesmængden og ud fra den hele mængde
regner du et procent tal. Det er nærmere matematik end det er asp.

Jeg kan desværre ikke give dig et kode eksempel, da jeg har brugt en del tid
på algoritmen og derfor ikke giver den væk..

Mvh
Anders Lund

Fra : Firehat

Dato : 07-08-02 13:55

> Okay hvordan gør jeg det?? er ikke særlig god til ASP

Jeg vil godt hjælpe, hvis det skal være??
du kan kontakte mig på:
MSN messenger: firehat89@hotmail.com
ICQ: 159180408
AIM: firehatdk