Opsætning af Maxtor hd
Fra : J W Nielsen

Dato : 12-06-02 10:59

Hej...
Skal montere en Maxtor hd, men er kommet noget i tvivl vedr. jumpers.
Jeg har lagt et billede af bagenden af harddisken på dk.binaer (maxtor hd) -
mit spørgsmål går så på:
- Der er en svagt markeret jumper helt til højre: Capacity Limitation
Jumper - hvad er det ?
Skal hd sidde som master - kan jeg nøjes med een jumper helt til venstre ?
Betyder det, at hvis hd skal sidde som slave, så skal der slet ikke sættes
jumpere ?

Jørgen Wulff Nielsen

Fra : raven

Dato : 12-06-02 11:13

On Wed, 12 Jun 2002 11:59:16 +0200, "J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>Betyder det, at hvis hd skal sidde som slave, så skal der slet ikke sættes

Benytter du et ata66/100/133 kabel, så skal det køre cable select.
Dvs. at en master skal sidde i enden af kablet og en slave på den
konnektor midtvejs. Så vidt jeg husker er det med jumperen ude i siden
cable select, og det kan du bare køre med så. Kablet bestemmer så det
hele.
Jumper settings skulle iøvrigt stå på harddisken. Det er vist 9 ben,
og det enkelte ben redder orienteringen på tegningen.

Men hvis du bruger et ata33 kabel skal du jumpe master/slave.

mvh

John

Fra : Martin S.

Dato : 12-06-02 11:18

"raven" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvilken model ?

> Benytter du et ata66/100/133 kabel, så skal det køre cable select.

Næppe

Fra : J W Nielsen

Dato : 12-06-02 12:24

> Hvilken model ?

Maxtor 7200RPM ATA/133 D740X L

Mvh
Jørgen

Fra : Dan Michael Christen~

Dato : 12-06-02 21:14

Du kan evt. se på Maxtors hjemmeside, jeg var derinde for at se på selv samme
HD, og jeg mener at huske at der også var mulighed for at hente forskellige
dokumenter omkring HD'en, et af dem mener jeg forklarede noget om jumper
instillinger, så det var måske en mulighed at gå på jagt der.

Hilsen
Michael.