Stævne erfaringer
Fra : Charlotte Andersen

Dato : 12-06-02 09:31

Hej alle i gæve hestemennesker!

På Ole Braad-Sørensen's opfordring, vil jeg hermed skrive et par linier om
hvordan en nystartet rideklub har båret sig ad med at afholde det første
"rigtige" stævne.

Rideklubben blev til i oktober sidste år og det hele er gået tæmmelig
hurtigt. Vi har 100 medlemmer nu og har allerede haft 3 klubstævner. Her i
weekenden den 8-9/6-02 har vi så haft det første store offficielle stævne
hvor vi havde indbudt rideklubber fra omegnen. Vi havde 60 tilmeldte fordelt
på dressur og spring. I det hele var det en succes. Vi har jo en bestyrelse
i rideklubben - sådanne en skal der jo være, og i hele ugen op til stævnet
stod det på den anden ende. Jeg er kasserer i klubben, så jeg havde taget
fri fra arbejde i den uge, da der skulle laves en masse ting, og der skulle
også købes ind. Vi fik købt en gammel campingvogn som skulle fungere som
dommertårn. Den fik vi slæbt på plads ved hjælp af en traktor og ryttet den
for indmad og lavet en dommerafdeling i den ene ende og et sekrætariat i den
anden. Vi indkøbte et lydanlæg med to højtalere, så rytterne både kunne høre
på opvarmningsbanen og selve dressur/springbanen. Vi havde bestilt nye
spring samt sponsorspring - gyys de kom først søndag morgen kl. 6. Så der
var travlhed, da det jo var om søndagen springklasserne skulle afholdes. Vi
havde "pitstop" som bestod af en enorm grill hvor vi solgte pølser,
frikadeller, pitabrød og et ½ vildsvin (endnu engang tak til Ole
Braad-Sørensen) Det var en succes med den grill og al det mad. Og det blev
solgt alt sammen - ½ svin, 20 kg. pølser, adskillige pitabrød og en masse
frikadeller. Et ganske pænt overskud til klubkassen. Der var skaffet nogle
pæne ærespræmier til vinderne i klasserne, så alle var glade. Tidsplanen
holdt og vejret var med os.

Hvis der er nogle klubber som gerne vil ha' gode råd om hvordan man gør til
et stævne, er i velkommen til maile. Jeg ved at det kan være svært at fået
taget hul på bylden første gang.

De kærligste stævnehilsner fra
Lotte