Mavesyre/sure opstød!
Fra : Lille mig

Dato : 11-06-02 22:05

Hejsa.

Jeg har inden for de sidste måneder lidt meget af sure opstød og svien i
maven når jeg har spist. Er der noget man kan tage mod det?
De er RET generende og ækelt at få sure opstød når man har spist. Jeg ved
godt at det selvfølgelig heller ikke bliver bedre af at spise meget
syreholdige produkter men kan man tage nogle piller som fåes i håndkøb
eller?

/Helle

Fra : Christians - Bro

Dato : 13-06-02 12:14

Hej Helle

Nu skal jeg ikke gøre mig til doktor eller lign., men jeg havde samme
problem, mest pga. stress, dårlige sovevaner og usundt mand som eks. masser
af kaffe/cola og pizza.

Det endte med en kigget undersøgelse og tarminfektion.

Efter at have skippet det dårlige mad, det meste kaffe/the og gået over på
vægtvogterens program har jeg det meget bedre.

Jo, tjek lige hos læge og han kan sikkert give dig noget på recept som lige
tager det værste inden du for ordnet dine madvaner.

Spisning før man går i seng kan heller ikke anbefales.

Jeg har roterende skiftehold arbejde på 12 år og det virker - dog kræver det
måske en ekstra fridag i nu og næ - men husk, vær god ved dig selv.

vh\chr _bro

Fra : Rar Morfar

Dato : 13-06-02 12:40

Alminox kan købes på apoteket uden recept.

De virker.

Rune

Fra : Henny Stewart

Dato : 13-06-02 20:34

> [...]
meget
> syreholdige produkter men kan man tage nogle piller som fåes i

Jeg synes, at du skal gå til din læge. Det, du beskriver, kunne
være tegn på en spiserørsbrok (hiatus hernia). Sådan en reparerer
man ikke bedst med håndkøbsmedicin - nødvendigvis.
--
Henny

Fra : Doctor hook

Dato : 14-06-02 16:02

Hvis du vil prøve noget der er nemt, så kan jeg anbefale 8-12 mandler
med skrald på.

Det som jeg syntes virker bedst er nu Molkosan, tag 2 pump i ca. 2 cl.
vand, og hold dig for næsen og så bare ned med det

Fy for pokker men det hjælper.

DR. Hook

Fra : Birgitte Sembach Lau~

Dato : 29-06-02 23:44

Hej Helle eller andre

Du skriver at du undgår syreholdigt mad, men kan du fortælle mig hvilke
madprodukter jeg skal spise for at spise en basisk kost?

Hilsen Birgitte

Fra : Doctor hook

Dato : 30-06-02 13:30

On Sun, 30 Jun 2002 00:44:02 +0200, "Birgitte Sembach Lauridsen"
<mail@sembach.dk> wrote:

>Hej Helle eller andre
>
>Du skriver at du undgår syreholdigt mad, men kan du fortælle mig hvilke
>madprodukter jeg skal spise for at spise en basisk kost?
>
>Hilsen Birgitte

Alle der har haft fysik i skolen ved at syre skal ophæves med syre!

Derfor er der EEN ting der helt sikkert virker...... MOLKOSAN!!!

Jeg er ikke forhandler e.lign., men har igennem 2 år afprøvet molkosan
på min egen mavesyre, og opstød.

Tilgendgæld kan jeg anbefale molkosan til at komme på mygstik og alle
andre former for insetktbid. Man kommer det blot på stikket eller på
små rifter.

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 14-07-02 08:35

"Doctor hook" <doc@hook.dk> skrev i en meddelelse

> Alle der har haft fysik i skolen ved at syre skal ophæves med
syre!

Øhhhh - jeg lærte nu at syre ophæves med BASE *GG*

Kærlige hilsner
J¤mfruen)