Solidworks spørgsmål
Fra : Bjarne Haug

Dato : 11-06-02 22:08

Kan man eksportere vrml fra solidworks?

mvh
Bjarne Haug

Fra : Jess G. Frandsen

Dato : 11-06-02 22:55

Jeps. Det har været standard funktionalitet i snart 4½ år.

Hvis det er til brug på internet findes der en række alternative teknologier
som f.eks. "3DStream". Se eksemplet her: http://www.sdh.dk/3d
Med denne teknologi skal der ikke installeres og genstartes, det er blot et
lille plugin i din browser ligesom f.eks. Flash.

3DStream filer kan også fremstilles direkte fra SolidWorks.

Jeg skal lige huske og nævne at jeg repræsenterer SolidWorks i Danmark:
http://www.sdh.dk

Med venlig hilsen
Jess G. Frandsen
Solid Design House A/S

Fra : Bjarne Haug

Dato : 12-06-02 20:06

Hej Jess

Tak for svaret, jeg er dog ikke Solidworksbruger selv, jeg arbejder med 3Ds
Max, men har fået nogle opgaver hvor jeg modtager *.iges og *.stl filer fra
Solidworks fælles for disse er at de er utroligt tunge at arbejde med og det
tager for lang tid.
Så hørte jeg om en finte med at eksportere til vrml og arbejde med det
derfra.

Har du mulighed for at sende mig en testfil, ikke nødvendigvis noget objekt
af bestemt karakter. Bare en testfil som er eksporteret til *.iges / *.stl
og *.vrml for at jeg lige kan sammenligne resultaterne og selvfølgelig give
et ordentlig feedback til dig.

mvh
Bjarne Haug

Fra : Jess G. Frandsen

Dato : 12-06-02 22:26

Hej Bjarne

Hermed forskellige filer fra SolidWorks til test:

eDrawing selvudpakker http://www.sdh.dk/customer/sw_export/Part1.exe
eDrawing ePart-fil http://www.sdh.dk/customer/sw_export/Part1.eprt
SAT fil version 7.0 http://www.sdh.dk/customer/sw_export/Part1.SAT
SolidWorks Part http://www.sdh.dk/customer/sw_export/Part1.SLDPRT
STL fil http://www.sdh.dk/customer/sw_export/Part1.STL
VRML fil http://www.sdh.dk/customer/sw_export/Part1.wrl
IGES standard http://www.sdh.dk/customer/sw_export/Part1_standard.IGS
IGES 3D curves http://www.sdh.dk/customer/sw_export/Part1_3dcurves.IGS
STEP AP203 http://www.sdh.dk/customer/sw_export/Part1_ap203.STEP
STEP AP214 http://www.sdh.dk/customer/sw_export/Part1_ap214.STEP

Jeg håber én af ovenstående kan bruges. Herudover kan SolidWorks også
fremstille: PRO/E, VDAFS, CGR, HSF, MTS-filer samt flade: JPG, TIF, DXF,
DWG-filer.

Med venlig hilsen
Jess G. Frandsen
Solid Design House A/S
http://www.sdh.dk

Fra : Bjarne Haug

Dato : 12-06-02 23:27

Tak for linksene...

Lige et spørgsmål mere, selve vrml filen i linket har 3374 faces, er det
muligt at skrue ned for dette antal når man exporterer fra SW... Jeg har
lige lavet en test hvor jeg har genopbygget denne vha Lathe i 3Ds Max og kan
lave figuren med kun 208 faces... Kan man "skrue" så langt ned for den via
SW vil jeg kunne spares for en masse modelleringsarbejde?

Venligst
Bjarne Haug

Fra : Jess G. Frandsen

Dato : 25-06-02 22:59