802.11b/a og IPX?
Fra : Søren Emig

Dato : 11-06-02 21:56

Hej...

Jeg leder efter en prisbillig Wireless løsning, og har tænkt på SMC's meget
billige 802.11b eller d-links 802.11a produkter.

Mit problem: Computeren i den anden ende skal kunne logge på en gammel
novell 3.12 server hvilket jo betyder, at Acces Point og netkort skal virke
sammen med IPX/SPX transport protokollen. Samtidig skal TCP/IP benyttes til
noget Internet.

Mit spørgsmål: Får jeg problemer? Hvis jeg gør, har folk så evt. andre
forslag der ikke koster spidsen jetjager?

Venlig Hilsen

Søren Emig

Fra : Johannes Lauesen

Dato : 12-06-02 16:53

Der er ingen problemer med IPX over trådløs, hverken A eller B standarden.

Nogle accesspoints kan have problemer med at håndtere VLAN, men det er
sjældent et problem.

Mvh Johannes Lauesen

Fra : jhyk@fdf.dk

Dato : 12-06-02 08:13

> Der er ingen problemer med IPX over trådløs, hverken > A eller B
standarden.

Nej standarden har vel ingen problemer, men hvad med produkterne. Man kan
vel godt forestille sig, at de kun implimenmterer TCP/IP muligheden eller
hva? De der router/firewall/802.11b produkter skal jeg da holde mig fra ikk?

/Søren