Soltek Sl75DRV5
Fra : DMJ

Dato : 11-06-02 21:49

Nu har jeg haft så mange dårlige oplevelser med dette board. Og jeg har hørt
så mange dårlige ting om det. Hvad er jeres erfaringer?

Jeg havde selv et, men solgte det og købte et Epox efter et par uger, det er
jeg lykkelig over.

Fra : Razer

Dato : 11-06-02 22:30

"DMJ" <devilboy@webhiker.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så mange dårlige ting om det. Hvad er jeres erfaringer?
>
> Jeg havde selv et, men solgte det og købte et Epox efter et par uger, det

Man skal holde nallerne væk fra dette kort. Det lever på ingen måde op til
deres foregående DRV4 som jeg selv har. det OC'er for godt og er totalt
stabilt. Det kan anbefales, men ikke DRV5. desuden tror man at det kan køre
333 på rammene pga det nye chipset og så er dne funktion ikke indbygget i
kortet.
det er da Idioti!!!!!

Thomas ( der ellers er ret glad for soltek )

Fra : LA2

Dato : 12-06-02 05:58

"Razer" <plasmafusion@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Thomas ( der ellers er ret glad for soltek )
>
> Jo jo det kan sagtens køre med 333mhz på rammene, problemet er bare at det
bliver ustabilt. ´Hos mig ser det ud som om alle pci slot og EIDE enheder
kører 333mhz sammen med rammene, meget solidarisk men ikke særligt
stabilt.....
Elendigt board
2RE

Fra : Razer

Dato : 12-06-02 08:57

"LA2" <ltour_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver ustabilt. ´Hos mig ser det ud som om alle pci slot og EIDE enheder
> kører 333mhz sammen med rammene, meget solidarisk men ikke særligt

Det var nærmest det jeg mente.
de ligger op til med Via KT333 chipsettet atr boardet kan køre PC 2700 ram
med 3333 Mhz fsb, og samtidig have de korrekte multipliers til pci/ide og
AGP.
men det er jo netop det de har undladt at lave, hvilket er totalt IDIOTI.
så sidder man med et chipset hvis vigtigste funktion er at det kan køre med
en FSB på 333 uden at oc systemet.

Møg board..

Thomas

Fra : jensen

Dato : 12-06-02 11:25

> [...]
> men det er jo netop det de har undladt at lave, hvilket er totalt IDIOTI.
> så sidder man med et chipset hvis vigtigste funktion er at det kan køre

nope det køre FSB 166/33/66 ,det køre som alle andre KT333 mb

jensen

Fra : Razer

Dato : 12-06-02 17:11

"jensen" <rail@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Razer" <plasmafusion@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>

> nope det køre FSB 166/33/66 ,det køre som alle andre KT333 mb

Sjovt nok gjorde min kammis ikke det, og jeg har hørt om flere andre der har
det samme prob.
så enten er der tale om genrelt fejllbehæftede kort der ikek tilpasser
multipliererne for portene eller også har du været heldig.
Jeg kan godt se at soltek skriver at den kan .. men nu er der altså en del
der siger at det ikke funker!!

Thomas

Fra : jensen

Dato : 13-06-02 15:55

> [...]
> multipliererne for portene eller også har du været heldig.
> Jeg kan godt se at soltek skriver at den kan .. men nu er der altså en del

det gør det , men det kan bare ikke køre 333mzh

en lille mail fra soltek

Dear Sir.

I mean, the SL-75DRV5(KT333 chipset) have and support a 1/5th PCI divider
but you must set your DIP Switch " SW2 " to
166Mhz have a 1/5th PCI divider .
133Mhz have a 1/4th PCI divider .
100Mhz have a 1/3th PCI divider .

SOLTEK / Rex Chen (FAE)

Dear Sir.

May be your asus's board is very good enough to support 166Mhz FSB speed.
But your sl75drv5 is not good enough (chipset, some electronic components
not have
good performance or stability) to support 166Mhz FSB speed.

så hold jer fra det hvis i vil oc

jensen

Fra : sharkandk

Dato : 12-06-02 21:18

> nope det køre FSB 166/33/66 ,det køre som alle andre KT333 mb

Er det ikke godt nok at køre 133 fsb og 166 ram. det kan det vel klare uden
problemer ?

Jeg har i øjeblikket problemer med at køre dette, så jeg kører 100 fsb og
133 ram. Nok et strømproblem. Jeg har bestilt en 400 W PSU i stedet for min
nuværende 300 W. Den skulle komme i morgen, og så håber jeg at det kører.

Fra : soren

Dato : 23-09-02 23:33

On Tue, 11 Jun 2002 22:49:01 +0200, "DMJ" <devilboy@webhiker.dk>
wrote:

> [...]
>så mange dårlige ting om det. Hvad er jeres erfaringer?
>
>Jeg havde selv et, men solgte det og købte et Epox efter et par uger, det er

Larmer blæseren på boardet? Det er lidt underligt at der er en, når
andre kan nøjes med passiv køling.

Mvh.

Søren

Fra : Henrichsen

Dato : 24-09-02 09:47

"soren" <soren_tyson@hotmail.com> wrote in message

> Larmer blæseren på boardet? Det er lidt underligt at der er en, når
> andre kan nøjes med passiv køling.
>
> Mvh.
>
> Søren

Siger ikke ret meget. Den er der sikkert til brug ved overclocking...

Martin.

Fra : LA2

Dato : 24-09-02 13:39

"soren" <soren_tyson@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Larmer blæseren på boardet? Det er lidt underligt at der er en, når
> andre kan nøjes med passiv køling.
>
> Mvh.
>
> Søren
Den første revision af kortet er så dårlig at jeg ikke har nænnet at sælge
det!
Nu ser jeg om jeg skal have et KT400 mobo og så ryger Skodtek ud!

Fra : Henrichsen

Dato : 25-09-02 20:36

> Den første revision af kortet er så dårlig at jeg ikke har nænnet at sælge
> det!
> Nu ser jeg om jeg skal have et KT400 mobo og så ryger Skodtek ud!

Hvad hedder første revision, og hvad er der galt?
Mit fungerer fint.
Skal du så have et første revision KT400?

Martin.