CMOS checksum error ?!
Fra : Ole D

Dato : 11-06-02 20:50

Hver gang min PC (P2, 233 MHz) starter op, kommer meddelelsen "CMOS checksum
error - Defaults loaded". Dernæst skal jeg trykke på F1 for at forsætte, og
når Windows (98) så er startet op, kan jeg se, at uret er stillet tilbage
til datoen den 31/12 1996, kl. 2300! - Jeg troede først, at det var
batteriet til uret, som var fladt, men en udskiftning at dette har ikke
ændret noget! - Hvad er der galt?!

Fra : Bong

Dato : 11-06-02 21:48

Det kan ske at der på dit bundkort er en jumber som står til at "nulstille"
din bios... Måske er det den som skal fjernes eller ændres.

Fra : henrik

Dato : 12-06-02 19:26

Det kan også være forsyningen til CMOSen, som regel et batteri.

mvh
henrik