Ændret adfærd på ældre hund ?
Fra : Is

Dato : 11-06-02 19:51

Hej

Jeg har en hanhund på nu 12 år , lidt problemer med hjertet, lidt gigt og
lidt nedsat nyrefunktion, for dette får han en passende kost, og det medicin
der ska' til. Med det har han det godt.(det har jeg også dyrlægen ord for)
Øjnene er blevet lidt uklare, men jeg ser ingen tegn på dårligt syn,
hørelsen er ikke hvad den har været, men han er bestemt ikke døv.

Men på det seneste er han begyndt at hyle !

Han går eller ligger og småklynker, det virker som om det er for at få
opmærksomhed, en gang imellem går det over i hyl, (snuden i sky, og hyler
som en ulv) . Det kan ske når han ligger ved siden af mig, det kan ske når
vi går ude i haven, få meter fra hinanden.

Jeg har en ide om at det er fordi hørelsen er blevet dårligere, og så føler
han sig alene når de sædvanlige lyde er væk, og derfor kalder på "flokken",
men når også kan ligge ved siden af mig og hyle, så synes jeg ikke at den
forklaring holder ??

Hvad kan det så være ??

Erik Isager

Fra : JBH

Dato : 11-06-02 23:13

Is skrev i meddelelsen ...
> [...]
>men når også kan ligge ved siden af mig og hyle, så synes jeg ikke at den

Det kan desværre også være fordi han har ondt et sted. Har du bemærket om
han har tabt i vægt eller tisser mere end han plejer (ud over det som
nyreproblemet forsager)? Hvordan er hans lymfer at mærke på ? (du kan føle
på dem på halsen.) Du kan også få taget en blodprøve hos dyrlægen.

Håber ikke det er det jeg tror det er.

mvh
JBH

Fra : Holm

Dato : 12-06-02 07:15

JBH <JBH@12move.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:ae5svp$s16$1@sunsite.dk...

> medicin

Hej

Hvorlænge har det stået på ??..og er han kastreret??
Jeg spørger , fordi min egen gamle hanhund opfører sig ligesådan , men kun
når min tæve er i højbrunst.
Kunne der være en sådan , i nærheden ?

Desuden lægger min hund også nakken tilbage og hyler, men det er når han
hører nogle bestemte sange eller lyde , som ambulance-sirener eller lign.
:0))

Det er ikke sikkert at det er pga. smerter men det er da nok en god ide at
snakke med dyrlægen alligevel........!
Iøvrigt har jeg oplevet at min hund hyler i søvne af og til og ligeldes er
hans drømmeaktivitet høj !!

Håber du kunne bruge svarene.
Med venlig hilsen
Holm

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 12-06-02 08:30

-- Hej
Måske er han blevet senil?
Vores hund begyndte også at opføre sig underligt da hun blev gammel, hun
kunne f.eks. sidde og glo direkte ind i en væg. Hunde kan også blive senile.
Vibeke L

Fra : Is

Dato : 12-06-02 21:14

> [...]
>
> Hvorlænge har det stået på ??..og er han kastreret??
> Jeg spørger , fordi min egen gamle hanhund opfører sig ligesådan , men kun
----
JA !! se det er en mulighed jeg også er blevet opmæksom på i aften til
"træning" (DcH) Efter en snak med andre der, som havde været ude for noget
lignende. Vi havde en en ung hund på besøg for snart 2 uger siden, og denne
var ved af komme i sin anden løbetid. Lige denne ting var jeg ikke
opmærksom på ! Han reagerer ikke på hunde i løbetid i området, men de
kommer ALDRIG ind på vores grund, så det er nok forskellen.

jeg håber det er forklarringen, og så hører det vel op af sig selv ?
---

> Desuden lægger min hund også nakken tilbage og hyler, men det er når han
> hører nogle bestemte sange eller lyde , som ambulance-sirener eller lign.
> :0))
---
Ja , den gør min han også
---
> [...]
> snakke med dyrlægen alligevel........!
> Iøvrigt har jeg oplevet at min hund hyler i søvne af og til og ligeldes er
---
Det er jo tidspunktet han gør det på der gør at jeg ikke forbinder det men
smerte. Når han trænger til lidt ekstra kontakt, får han en gang imellem lov
til at komme op i sofaen, her lå vi så i hver sin ende af sofaen og hyggede,
og pludselig hyler han ! bedst som han står ude i haven, og jeg er 3 meter
foran ham, så hyler han--- sååå det tror jeg heller ikke.....
---

> Håber du kunne bruge svarene.
----
ja! jeg takker for dem alle !

Med venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Holm

Dato : 14-06-02 08:08

Is <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ae8ame$l2n$1@sunsite.dk...
> [...]
> opmærksom på ! Han reagerer ikke på hunde i løbetid i området, men de
> kommer ALDRIG ind på vores grund, så det er nok forskellen.

Velbekomme !!
Hilsen Holm