debian/install/knas/mus
Fra : claus Christian Lars~

Dato : 11-06-02 18:48

jeg er ved at sætte en testmaskine op med debian. Det kniber med at få
installeret musen. Jeg har en microsoft mus, intelli og ps/2 kompatibel.
Den har 2 knapper og enm scrollhjul.

Jeg har forsøgt mig med både at kalde den en microsoft, en intelli og en
ps/2, uden held.

Jeg er rimelig sikker på at mouse device er /dev/mouse.

Jeg mener ikke at jeg skal sætte emulate3buttens til?

Jeg mener at jeg skal sætte chordmiddel til?

Sample rate...aner det ikke.

baud raid.....1200?

At kunne eller ikke at kunne sin hardware, det er spørgsmålet..

Hilsen Claus Larsen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 11-06-02 19:55

On Tue, 11 Jun 2002 19:47:41 +0200, claus Christian Larsen wrote:

> Jeg er rimelig sikker på at mouse device er /dev/mouse.

For mus med PS/2-stik plejer det at være /dev/psaux - for mus med hjul
plejer protokollen at være ImPS/2 ...

Mvh.

--
"And if you complain once more Adam Sjøgren
You'll meet an army of me" asjo@koldfront.dk

Fra : claus Christian Lars~

Dato : 11-06-02 19:26

Adam Sjøgren wrote:

> For mus med PS/2-stik plejer det at være /dev/psaux - for mus med hjul
> plejer protokollen at være ImPS/2 ...

Det hjalp. Der kom liv i musen men ikke nok. Den holder sig oppe i den
øverste del af skærmen. Den kan bevæge sig men ikke bruges.

Jeg fandt /dev/psaux men ikke ImPS/2

Hilsen Claus Larsen

Fra : claus Christian Lars~

Dato : 11-06-02 20:32

claus Christian Larsen wrote:

> Det hjalp. Der kom liv i musen men ikke nok. Den holder sig oppe i den
> øverste del af skærmen. Den kan bevæge sig men ikke bruges.
>
> Jeg fandt /dev/psaux men ikke ImPS/2

Om igen. Jeg satte emulate3buttons til og vupti virkede musen

Tak for hjælp.

Hilsen claus Larsen