Navneskift
Fra : Ukendt

Dato : 11-06-02 19:09

Hej hej!
Tja, det er måske ikke den helt store videnskab, men hvis I har en bedre
gruppe så bare sig til.

Hvorfor skal firmaer altid hedde noget andet i Danmark end i resten af
verden? Rockwoll skifter navn til Isover, Ritter skifter navn til Twix,
Hardol skifter navn til Harpic......

-Anders

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 11-06-02 20:34

"König" <knep> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvorfor skal firmaer altid hedde noget andet i Danmark end i resten af
> verden? Rockwoll skifter navn til Isover, Ritter skifter navn til Twix,

Den med Ritter kan jeg ikke helt forholde mig til. Ritter Sport kan da
stadig købes.... kommer de til at hedder Twix Sport
Grunden til at Rockwool og Hardol skifter navn til hhv. Isover og Harpic har
nok noget med selve navnet at gøre. Harpic kan nok godt misforståes lidt af
den danske befolkning (læg tryk på hver stavelse har-pic) knap så heldigt.
Isover har sikkert altid hedder Isover i udlandet, men Rockwool er bare
valgt til DK. Grunden kunne være så meget, måske noget med at man i det
mindste ved, hvad Rock-Wool betyder (sten uld), hvorimod Iso-ver er sådan et
lidt mystisk navn. Det kan også være den anden vej rundt, at det altid har
hedder Rockwool i DK, men at de nu vil til at ud på markedet i andre lande.
Jeg vil skyde på at de fleste landes ord for "at isolere" hedder noget med
iso, så det er nok ikke så mystisk at vælg iso-.Hvor "ver" så kommer
fra....tjae.... det kan jeg ikke komme med et bud på :(

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 11-06-02 20:50

"König" wrote:

> [...]
>
> Hvorfor skal firmaer altid hedde noget andet i Danmark end i resten af
> verden? Rockwoll skifter navn til Isover, Ritter skifter navn til Twix,

Ja, f.eks. dk. forbruger eller et eller andet med jura.

Det er netop _ikke_ den store videnskab.

De danske grupper kan findes under linket indsat nederst.

--
Mvh. Jørgen
Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 12-06-02 08:22

"König" <knep> wrote in message
> [...]
>
> Hvorfor skal firmaer altid hedde noget andet i Danmark end i resten af
> verden? Rockwoll skifter navn til Isover, Ritter skifter navn til Twix,

Sådan som jeg kan læse på hhv. Rockwools og Isovers hjemmesider er Rockwool
et dansk firma under det danske Rockwool International A/S, mens Isover er
et firma under det franske Saint-Gobain. Umiddelbart kan jeg ikke læse
noget, der indikerer, at de to firmaer har noget med hinanden at gøre.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Torben Frandsen

Dato : 12-06-02 08:33

"König" <knep> wrote

> verden? Rockwoll skifter navn til Isover,

Glasuld skifter navn til Isover.

> Ritter skifter navn til Twix,

Raider skifter navn til Twix.

Torben