Hvordan styres session scope på mit webhot~
Fra : Linddahl

Dato : 11-06-02 16:32

Hej
Jeg har problemer med at session variabler er gældende lidt for meget
Jeg prøver at kører flere kopier af mit site parallelt.

www.mitdomain.dk/prod Her er fx. en session("admin")="yes"

www.mitdomain.dk/test Her fx. også en session("admin")="yes"

Problemet er at prod og test er logiske adskilte løsninger der ikke har
noget med hinanden at gører. (Test er dog en klon af prod) Derfor vil jeg
ikke have at bliver man admin på det ene så er man det også på det andet.

På min IIS er det nemt, der opretter jeg bare en ekstra site, men på
hotellet ....

Kan man noget med global.asa eller ???

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-06-02 20:33

On Tue, 11 Jun 2002 17:32:17 +0200, "Linddahl"
<linddahll@hotmail.nospam.com> wrote:

> [...]
>ikke have at bliver man admin på det ene så er man det også på det andet.

Umiddelbart ville jeg hive forskellene ud i en config-fil, som er
enkel at overskue.

I /prod kunne den så hedde:
strSessionAdmin = "padmin"

- mens den i /test kunne hedde:
strSessionAdmin = "tadmin"

Denne fil inkluderer du så på den fælles side (eller rettere de to ens
sider), hvor koden er:

session(strSessionAdmin)="yes"

Altså: navnet på din session-variabel er forskellig på de to
del-sites, men for at undgå at rette det overalt, så er den knyttet
til en variabel, som så henter de forskellige navne i hver sin
config-fil.

Good luck

--
Jørn Andersen,