Brug af Sølv kølepasta
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-06-02 15:47

Hej

Kom lige til at tænkte på det Kølepasta med sølv... Fx det dyre som fx
Studiedata har...

Det må da være elektrisk ledende... Skal man dosere meget lidt kølepasta på
CPU´en. Eller i det hele taget passe meget på, at det ikke smelter ud over
kernen?

AMD TB 900 har jeg.

Fra : Morten Johansen

Dato : 11-06-02 16:30

Bjarke Hansen wrote:

> Det må da være elektrisk ledende... Skal man dosere meget lidt kølepasta på
> CPU´en. Eller i det hele taget passe meget på, at det ikke smelter ud over
> kernen?

Det er ifølge www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm ledende, og
ja man skal bruge en ret lille dosis til hver CPU - lagets tykkelse skal have
en højde svarende til tykkelsen af et stykke papir. Man /skal/ passe på det
ikke kommer i kontakt med elektriske komponenter, men risikoen er nok ikke så
stor med denne mængde.

Hilsen Morten

Fra : Razer

Dato : 11-06-02 17:04

"Morten Johansen" <mbj99@civil.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
have
> en højde svarende til tykkelsen af et stykke papir.
Det er ALT for meget...

pointetn med kølepasta og specielt dem med sølv i er at de skal udfylde de
microskopiske huller der er i overfladen på profil og dermed give den størst
mulige overflade og dermed også energioverførsel.

den gerelle indikator for mængden af pasta på cpu er så lidt at man kan
skimte skriften på kernen igennem.
nogle bruger et creditcard til påførsel.
Poler evt din køleprofil med vandslibepapir således at du får så spejlblank
en overflade som muligt. påfør derefter også her et ultratyndt lag pasta.
hvis der er for meget pasta vil det nærmest få den modsatte effekt og
desuden blive pressset ud i siden og ligge omkring kernen.

Jeg har aldrig hørt om pasta der er smeltet, og eftersom at sølv smelter ved
950,5 º C tror jeg ikek at du skal regne med at din cpu bliver så varm. max
ligger vist ved en 300 º C og der er kølepasta vist ligemeget...

Thomas

Fra : Morten Johansen

Dato : 11-06-02 17:49

Razer wrote:

> Det er ALT for meget...

Det er som ikke fordi, jeg er uenig med dig i, at et papirstykt lag nok er for
meget, men ikke desto mindre er det, hvad Arctic Silver anbefaler. Dette kan
selvføgelig skyldes, at de sælger mere kølepasta, når vi kommer mere på vore
processorere.

Hilsen Morten

Fra : Esben

Dato : 12-06-02 17:42

"Morten Johansen" <mbj99@civil.auc.dk> skrev i en meddelelse news:3D0629EA.500384AC@civil.auc.dk...

> [...]
> selvføgelig skyldes, at de sælger mere kølepasta, når vi kommer mere på vore

Et stykke papir er nu heller ikke særlig tykt.

--
Esben

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 12-06-02 23:26

Et lag på tykkelse med papir er efter min mening i overkanten. Dog skal
laget været tykt nok til at udfylde det "tomrum", der opstår pga. skriften
mellem kernen og kølerbunden.