Harddiske kører ikke optimalt!
Fra : Jesper Kildedal

Dato : 11-06-02 15:46

Hej NG

Jeg har lige købt et nyt bundkort (ASUS P4S533), go det kører mega godt. Jeg
har så kørt nogle tests på den, for at se om alt kørte optimalt, og fandt ud
af at harddisken, sammenlignet med andre tests i SiSoft Sandra, kun kører
som en IDE33 disk.

Harddisken er en Seagate Barracuda IV 80GB, som absolut understøtter ATA100.

Jeg bruger kablet der fulgte med bundkortet, måske kunne det have noget med
det at gøre.

Hjæææælp!!!

Hilsen Jesper

Fra : Steffen Møller Peder~

Dato : 11-06-02 17:48

Kører du med raid på bundkortet?? Hvis du gør er det derfor. SiSoft kan ikke
finde ud af at teste dem ordenligt.

Steffen

Fra : Jesper Kildedal

Dato : 11-06-02 22:43

Jeg kører ikke RAID, så det må være noget andet. der er problemet.

Hilsen Jesper

Fra : Madsen

Dato : 12-06-02 02:32

Jesper Kildedal skrev:

> Jeg bruger kablet der fulgte med bundkortet, måske kunne det have
> noget med det at gøre.

Du skal have et ATA66/100-kabel. Prøv evt. at tjekke dette indlæg:

Madsen.

Fra : Cassandra

Dato : 12-06-02 08:41

> Jeg bruger kablet der fulgte med bundkortet, måske kunne det have noget
med
> det at gøre.

Jeg ved godt det lyder " søgt " men prøv lige at vende IDE kablet om.
jeg har lavet 2 computere hvor det blev vendt forkert
så kørte den kun ATA33

Mvh
"C@ss"

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 13-06-02 07:38

"Cassandra" <stendrup@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> med

> Jeg ved godt det lyder " søgt " men prøv lige at vende IDE kablet om.
> jeg har lavet 2 computere hvor det blev vendt forkert
> så kørte den kun ATA33

Det er nu ikke så søgt igen. Jeg har flere gange oplevet at jeg er kommet
til at vende mine ATA100 kabler forkert, og BIOS har givet mig en besked om
at ATA100 ikke var tilgængelig....

> Mvh
> "C@ss"

Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : Thomas T

Dato : 13-06-02 12:47

Prøv et andet test-prog end Sisoft. Jeg har selv haft problemer troede jeg,
men fik af vide at det kunne være sisoft det ikke viste rigtigt.

ThomasT

Fra : Kosmonauten

Dato : 13-06-02 22:00

> [...]
ATA100.

> Jeg bruger kablet der fulgte med bundkortet, måske kunne det have noget

Hej Jesper,
Sandra er ikke det bedste program til at teste harddisk speed med, jeg
bruger HD Tach og det giver (synes jeg) et solidt praj om hvilken hastighed
din hardisk overfører data med.
Mvh
Martin

Fra : Martin Andersen

Dato : 14-06-02 09:12

> Sandra er ikke det bedste program til at teste harddisk speed med, jeg
> bruger HD Tach og det giver (synes jeg) et solidt praj om hvilken
> [...]

Hvor kan dette program hentes ned fra?

Fra : Madsen

Dato : 14-06-02 15:12

Martin Andersen skrev: