Asus P2B-D bundkort viser -48C på begge CP~
Fra : Lars Kvorning

Dato : 11-06-02 14:04

Hej NG

Jeg ville meget gerne hvis jeg kunne følge med i hvor varm mine CPU'er
bliver, men når jeg installerer Motherboard Monitor (MBM), viser den godt
nok 3 temperatur-følere. Men den ene viser en temperatur på 29-35C - det
gætter jeg på er motherboard-tempraturen. Men de andre to viser -48C!!

Hvad kan der være galt?? Findes der slet ikke temperatur-følere i mine PII
400Mhz CPU'er??

I må meget gerne svare direkte til min mail.

På forhånd tak!

Hilsen Lars

Fra : Peter Pan

Dato : 11-06-02 16:42

"Lars Kvorning" <kvorning@nospam.dk> wrote in message
> Hvad kan der være galt?? Findes der slet ikke temperatur-følere i mine PII
> 400Mhz CPU'er??

Nej, der er ikke temp sensor i P2'ere. Det var først i P3 (Og sikkert også
først i CuMine P3'ere hvis jeg husker rigtigt) at det kom.

Mvh
Anders

Fra : Lars Kvorning

Dato : 11-06-02 18:38

Hej Flyver-dreng!

Jeg forstår sådan, at bundkortet har mulighed for at måle temperaturen.

Men hvordan gør jeg så? Skal jeg købe en temperatur-måler og kan den så
kobles til på bundkortet?

Hilsen Lars

Fra : Peter Pan

Dato : 11-06-02 19:35

> Hej Flyver-dreng!
>
> Jeg forstår sådan, at bundkortet har mulighed for at måle temperaturen.
>
> Men hvordan gør jeg så? Skal jeg købe en temperatur-måler og kan den så
> kobles til på bundkortet?

Ja, du skal have fat i et "Asus Sensor cable" som ikke er andet et et stykke
ledning med en modstand i enden.

se evt.:
http://www.prc-data.dk/ProduktLinkFrame.asp?produktId=2615747

Mvh
Anders

Fra : Lars Kvorning

Dato : 11-06-02 20:29

Er der så et dertil indrettet stik på bundkortet som det passer i?