first chance exception
Fra : Troels Thomsen

Dato : 11-06-02 06:44

Hej,

Jeg har en dll, som tilsyneladende virker, men jeg bliver lidt urolig når
jeg ser i 'output vinduet' i msvc6 at den smider 20 'first chance
exceptions' når den loader. Hvad er det nu lige de betyder ???

mvh Troels

Fra : Søren B. Thygesen

Dato : 12-06-02 14:25

"Troels Thomsen" <troels.thom4sen@stofanet.dk> wrote in message news:<3d058dfb$0$662$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> [...]
> jeg ser i 'output vinduet' i msvc6 at den smider 20 'first chance
> exceptions' når den loader. Hvad er det nu lige de betyder ???

First-chance exceptions er harmløse. De kan f.eks. betyde at en DLL du
kalder fangede en undtagelse og foretog fornuftig fejlhåndtering. Hvis
de ikke blev håndteret ville dit program gå ned med en "unhandled
exception" fejl (Hvis du da ikke selv håndterede dem). Du kan rolig
ignorere dem. Hvis du derimod har skrevet DLLen selv og du ser
beskeder som:

LDR: Automatic DLL Relocation in FOO.exe
LDR: Dll BAR.dll base 00010000 relocated due to collision with
Dynamically Allocated Memory
Loaded 'F:\OO\BAR\BAZ.dll', no matching symbolic information found.
LDR: Automatic DLL Relocation in FOO.exe
LDR: Dll BAZ.dll base 00010000 relocated due to collision with
Dynamically Allocated Memory

kan jeg varmt anbefale den John Robbins' "Bugslayer" artikel (se MSDN)
hvor han giver instruktioner for hvordan man bruger REBASE.EXE til at
rebasere sine DLLer.

mvh,
S. Bro