Sætte nyt bundkort i (Asus A7V333) ?
Fra : - = KG = -

Dato : 11-06-02 00:06

Jeg sidder pt. på følgende maskine:

Asus P3B-F
PIII 600
128 SDRAM
GeForce 256
45GB IBM + 6.4GB Maxtor
SB16
32x CDROM
ATX kabinet.

Jeg opgraderer om kort tid til AsusA7V333, Athlon XP 2000+, 512 DDR PC2700
RAM og GeForce 4 TI4200.
Mit problem er nu selve operationen med at få det gamle ud og det nye i. Jeg
har ikke meget lyst til at betale forretningen 600 kr ekstra for dette, så
ville lige høre hvor detaljeret operationen er beskrevet i manualen til
AsusA7V333 bundkortet ?
Og kan jeg for resten være helt sikker på at det hele passer i mit nuværende
ATX kabinet ?

Fra : Jacob Christiansen

Dato : 11-06-02 02:15

Det vigtigste du skal bide mærke i er:

1. Både kabinet og strømforsyning skal overholde ATX-standarden (gør de
højest sandsynligt).

2. Din strømforsyning skal være på 300W.

Med hensyn til operationen, så kan jeg fortælle dig at jeg lige har
opgraderet min computer (bla. bundkort (Asus A7A266-E)), hvilket gik
nogenlunde. Operationen tog lidt tid, da det var min første gang, men
efterhånden skal du sgu nok får lortet til at virke. Det er ikke noget
problem, hvis blot du har de to første ting i orden.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-06-02 02:17

Du kan finde og downloade manualen på ASUS side. Det kan klart tilrådes!
Jeg har ikke lige adressen, men der plejer at være et quicklink nederst tv.

ASUS A7V333 følger ikke ATX standarden 100 %. Der kan godt blive et mindre
problem med USB portene, men det er næppe noget af betydning. Men kik i
manualen og bag på dit kabinet og se forskellen.

Hvis du aldrig har prøvet at skifte bundkort før, bør du undersøge om du
kender nogen der kan hjælpe dig.
Det er ikke svært, men pas på statisk electricitet, og pas rigtigt godt på,
når du monterer køleren. Regn ikke med at du kan genbruge din PIII køler på
en Athlon. Du skriver ikke hvilken du agter at bruge.

Men ellers er det bare at fjerne alt der kan tages ud, skrue det gamle ud og
sætte det nye i med de samme skruer. I de fleste tilfælde anbefales det at
sætte køleren på og rammen i CPU'en før du sætter bundkortet i. I det ene
hjørne af bundkortet skal der monteres en masse små ledninger, og de skal
selvfølgelig sidde rigtigt.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : - = KG = -

Dato : 11-06-02 11:55

> [...]
> når du monterer køleren. Regn ikke med at du kan genbruge din PIII køler

> en Athlon. Du skriver ikke hvilken du agter at bruge.

Jeg vil benytte standard køleren der er med i Athlon 2000+ XP in-a-box.

> [...]
> hjørne af bundkortet skal der monteres en masse små ledninger, og de skal

Det er netop de mange små ledninger, samt tilslutning af strøm og køler jeg
er usikker på. Harddiske og udvidelseskort er ikke et problem.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-06-02 12:03

> [...]
jeg
> er usikker på. Harddiske og udvidelseskort er ikke et problem.

Det er noget nær en standard som de sidder (hvis ikke det er en standard),
men de er godt beskrevet i manualen.
Derimod er det lidt utraditionelt at sætte rammen i CPU'en, jeg mente
selvfølgelig bundkortet.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : - = KG = -

Dato : 11-06-02 12:11

> Det er noget nær en standard som de sidder (hvis ikke det er en standard),
> men de er godt beskrevet i manualen.
> Derimod er det lidt utraditionelt at sætte rammen i CPU'en, jeg mente
> selvfølgelig bundkortet.

;)

Jeg henter manualen senere idag og tager et kig - så må jeg se om nerverne
vil kunne holde til do-it-yourself.
For resten - hvorfor står A7V333 ikke som supported til XP 2000 her:
http://www.asus.com.tw/inside/Techref/athlonxp.htm
?

Fra : Gert Vest

Dato : 12-06-02 06:01

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> skrev i
en meddelelse news:CccN8.30320$N46.1129653@news010.worldonline.dk...

> [...]
> problem med USB portene, men det er næppe noget af betydning. Men kik i
> manualen og bag på dit kabinet og se forskellen.

Ikke noget problem, der følger en ny bagplade med til stikudgangene.

GV

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-06-02 10:01

> mindre
> >
> Ikke noget problem, der følger en ny bagplade med til stikudgangene.
>
> GV

Følger den med bundkortet ?
Det ville være fedt, men jeg har ikke set den i de rewiews jeg har set af
bundkortet.
Jeg har endnu ikke selv købt bundkortet, idet jeg venter på XP2200+ kommer i
butikkerne.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : - = KG = -

Dato : 12-06-02 14:36

> Følger den med bundkortet ?
> Det ville være fedt, men jeg har ikke set den i de rewiews jeg har set af
> bundkortet.

Så vidt jeg har fået oplyst er der IKKE nogen bagplade med! Alt der er med i
pakken kan ses her:
http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q2/020509/kt333-11.html
og der optræder den ikke....

Er der ikke lige en der har købt AsusA7V333 der kan be/afkræfte om der er en
bagplade til stik med i pakken ?

Fra : Gert Vest

Dato : 12-06-02 17:23

På billedet mangler også quickstart manual, 1 overlay til at klæbe på
kabinettet, 1 andet overlay og et lille Asus klistermærke til at sætte på
kabinatfronten.
Den er godt nok til den med Raid, men hvorfor skulle alt dette mangle til
den uden.

GV

Fra : - = KG = -

Dato : 11-06-02 12:27

Jeg blev pludselig i tvivl om der er indbygget audio kort, på det A7V333 som
_ikke_ har RAID ?

Fra : Kenneth Manby

Dato : 11-06-02 12:34

Hej

Jeg har lige selv samlet en 'puter med ovennævnte bundkort og det har
indbygget audiokort i ok kvalitet. Desuden er der ingen ben i at montere
bundkortet. Bare følg brugsanvisningen, så skal dety nok gå. Alle de små
ledninger som du beskriver er beskrevet godt i manualen.

Manby

Fra : - = KG = -

Dato : 11-06-02 15:30

> [...]
> bundkortet. Bare følg brugsanvisningen, så skal dety nok gå. Alle de små
> ledninger som du beskriver er beskrevet godt i manualen.

Lyder godt. Jeg læste lige et tidligere indlæg om at skære i kabinettet -
kan dette blive aktuelt for mig også ? Tror nemlig ikke liige jeg har
værktøjet til det...

Fra : Gert Vest

Dato : 12-06-02 06:03

> [...]
> ville lige høre hvor detaljeret operationen er beskrevet i manualen til
Manualen er meget detaljeret (engelsk), jeg har lige samlet min første PC
med A7V333 Raid, ingen problemer.

GV