Hvad bruger I til at skære i kabinettet me~
Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 10-06-02 21:30

Jeg skal have skåret et blæser gitter væk, og muligvis have lavet plads til
en ekstra blæser. Hvad har I brugt af værktøj under lignende indgreb? Jeg
har set Dremel nævnt flere steder, er det svaret eller er der bedre
alternativer?

M.v.h.

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 10-06-02 21:43

Mange bruger en dremel. (Den fra TV shop...eller sådan noget) Det er også
muligt, at bruge en ganske almindelig stiksav.

Kasper

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@FJERNstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d050c82$0$9253$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-06-02 22:33

Mads Holmer-Jensen wrote:
> [...]
> plads til en ekstra blæser. Hvad har I brugt af værktøj under
> lignende indgreb? Jeg har set Dremel nævnt flere steder, er det

Jeg har fjernet et blæsergitter med en Dremel-klon. Gitteret var af den
type, som var presset ud af selve kabinetpladen.
Phew... til den opgave, ville en stor pladesaks eller en rigtig vinkelsliber
nok have været bedre, for med Dremel'ens små "klinger" tager det laaaaang
tid. Den er dog god til at lave små præcise ting med.
Svaret du leder efter er nok i sidste ende... "god tålmodighed" for at få et
godt resultat

--
Lars

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 10-06-02 23:05

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> wrote in message

> [...]
> tid. Den er dog god til at lave små præcise ting med.
> Svaret du leder efter er nok i sidste ende... "god tålmodighed" for at få

Damn - det er lige præcis sådan et gitter, jeg skal have fjernet, men jeg må
vel bare igang :)

Kunne du i øvrigt notere nogen ændring i støj og case temp. (det skulle det
vel resultere i, i teorien)?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-06-02 23:20

Mads Holmer-Jensen wrote:

> Damn - det er lige præcis sådan et gitter, jeg skal have fjernet,
> men jeg må vel bare igang :)

Mjae... ellers kommer det nok ikke af

> Kunne du i øvrigt notere nogen ændring i støj og case temp. (det
> skulle det vel resultere i, i teorien)?

Jeg ved ikke helt, hvordan det har haft indvirkning på temperaturen, da jeg
fjernede gitteret i forbindelse med en masse andre ændringer. (bly- og
slumgummi, blæsere, kabler 12->7v justeringer og en ny CPU-køler).

Lyden fra de to blæsrere (i og over strømforsyningen) er nu mere "blød" og
ikke nær så markant som før.

--
Lars

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 11-06-02 17:38

Lars Jørgensen wrote:
> Jeg har fjernet et blæsergitter med en Dremel-klon. Gitteret var af den
> type, som var presset ud af selve kabinetpladen.

Det har jeg også gjort, bare på en anden måde.
Jeg borede de yderste huller op til 6.5 mm tror jeg det var, og så var
gitteret nemt at klippe ud med en skævbider.
7 mm havde gjort det endnu nemmere, men den størrelse havde jeg ikke.
Det var et AOpen HX08.
Der bliver nogle skarpe spidser/kanter, men de er til at slibe væk.
Jeg har dog ikke gidet, fordi der alligevel skulle sidde en blæser for.

Fra : Peter Rinder

Dato : 11-06-02 08:32

> Jeg skal have skåret et blæser gitter væk, og muligvis have lavet plads
til
> en ekstra blæser. Hvad har I brugt af værktøj under lignende indgreb?

Jeg har fjernet et blæsergitter med en ganske almindelig skævbider uden
problemerer. Det bliver ikke nødvendigvis det pæneste resultat, men det kan
lade sig gøre.

/Peter

Fra : Villy Jensen

Dato : 11-06-02 14:37

> [...]
> en ekstra blæser. Hvad har I brugt af værktøj under lignende indgreb? Jeg
> har set Dremel nævnt flere steder, er det svaret eller er der bedre

(Glem Dreml - den er alt for lille og for svær at styre)

Brug en kanin med nedstrygerklinge til at skære ny' huller med (vist på
http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=437 )

og en skævbider eller pladesaks til at fjerne udstandsede gitre med.

Sørg for at demontere kabinettet for MOBO, alle drev og PSU (og alt
andet), da udskæring rusker fælt og sprøjter med metalspåner. Afbidte
og afskårne kanter giver grimme grater, der nemmest fjernes med en
rundrygget fil.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 11-06-02 16:28

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> wrote in message

> [...]
> http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=437 )
>
> og en skævbider eller pladesaks til at fjerne

Ok, så kan det vist ikke beskives mere udførligt. Tak til alle for bidrag.
Første projekt bliver det udstandsede gitter, og så kommer det ekstra
blæserhul senere.

M.v.h.