SB 5.1 live alternative drivere
Fra : M.Kay

Dato : 10-06-02 19:53

Hej alle

Jeg så på et tidspunkt herinde en post som anbefalede et alternativt
driversæt til Sound Blaster Live kort. Jeg ville lige høre om nogle har
linket og om driverne giver bedre styr på baghøjtalerudgangen, som jeg
bruger til lydkilde for mit stereoanlæg. Jeg vil nemlig gerne kunne skrue op
og ned for fronten og rear'en seperat.

--
Mange tak
M.Kay

Fra : Madsen

Dato : 10-06-02 20:20

M.Kay skrev:

> Jeg så på et tidspunkt herinde en post som anbefalede et
> alternativt driversæt til Sound Blaster Live kort. Jeg ville lige
> høre om nogle har linket

Mon ikke det er følgende side du tænker på? Jeg har dog ikke prøvet
driverne så jeg ved ikke hvordan det kører.

<http://www.kxproject.spb.ru/intro.php>

Madsen.

Fra : M.Kay

Dato : 10-06-02 21:29

I know it's awful, but Madsen wrote to everybody in dk.edb.hardware saying:

> http://www.kxproject.spb.ru/intro.php

Jo det var dem jeg ledte efter. Men desværre ser jeg der ikke er Directsound
understøttelse i kX driveren. Men det var da et forsøg værd

--
Mkay

Fra : FeZ

Dato : 10-06-02 21:33

"M.Kay" <G.i.n@ping.dk> skrev i en meddelelse
> Jo det var dem jeg ledte efter. Men desværre ser jeg der ikke er
Directsound
> understøttelse i kX driveren. Men det var da et forsøg værd

Lad endelig høre fra dig hvordan det går.
Sad selv og lurede lidt på dem da jeg så linket -
men ærlig talt synes jeg det ser lidt "skumleren" ud
--
FeZ

Fra : M.Kay

Dato : 10-06-02 22:09

I know it's awful, but FeZ wrote to everybody in dk.edb.hardware saying:

> "M.Kay" <G.i.n@ping.dk> skrev i en meddelelse
>
> Lad endelig høre fra dig hvordan det går.
> Sad selv og lurede lidt på dem da jeg så linket -
> men ærlig talt synes jeg det ser lidt "skumleren" ud

Jeg droppede forsøget efter lidt mere læsning. Disse drivere er bedre til
den semiprofessionelle musikker end til en mere alround bruger, der også
gerne vil spille med alle de sjove enviroment effekter.

Måske tager jeg fejl i at manglen på directsound og betyder at EAX ikke
understøttes? Men i hvert fald ryger der en smule performance på den konto.

--
Mkay

Fra : FeZ

Dato : 10-06-02 22:20

> Måske tager jeg fejl i at manglen på directsound og betyder at EAX ikke
> understøttes? Men i hvert fald ryger der en smule performance på den
konto.

De skriver direkte at EAX ikke understøttes
(blandt mange andre ting som heller ikke understøttes -
jeg er i hvert fald stået af

--
FeZ

Fra : Peter

Dato : 11-06-02 13:08

"M.Kay" <G.i.n@ping.dk> wrote in message
> [...]
> linket og om driverne giver bedre styr på baghøjtalerudgangen, som jeg
> bruger til lydkilde for mit stereoanlæg. Jeg vil nemlig gerne kunne skrue

Hejsa.
Hvorfor skal du bruge nye drivere for at justere balance på front rear
højttalere?
Det kan du da stille inde i sblive mixeren! Der er der en "slider" der
stiller front rear balance.

mvh Peter.

Fra : M.Kay

Dato : 11-06-02 13:51

I know it's awful, but Peter wrote to everybody in dk.edb.hardware
saying:

<snip>

> [...]
> højttalere?
> Det kan du da stille inde i sblive mixeren! Der er der en "slider" der

Orv, ja for fa.... det er der faktisk også. TAK! Den gjorde heller ikke
meget væsen af sig.
Men hvordan slår man surround effekten fra så både for og bag spiller den
samme lyd uanset hvad?

--
Mkay

Fra : Peter

Dato : 11-06-02 16:19

> I know it's awful, but Peter wrote to everybody in dk.edb.hardware
> saying:
>
> Men hvordan slår man surround effekten fra så både for og bag spiller den
> samme lyd uanset hvad?

Nu har jeg ikke selv et 5.1 live, men et lidt ældre sblive value kort. Men
jeg vil tro at hvis du i effektstyring sætter den til "ingen", vil du få
samme lyd i for og bag højttalere, sådan er det ihvertfald for mit
vedkommende. Det kan dog også være at der er en speciel lydindstilling som
f.eks. movie mode og diverse andre, man lige skal rode med, for at slå
surround fra.

mvh. Peter