Kopiere views ?
Fra : Snedker

Dato : 10-06-02 18:39

Kopiering af data fra en MS SQL-server til en anden - hvordan få jeg
let og elegant mine views kopieret med?

/Snedker

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-06-02 19:14

"Snedker" <morten@nospam_dbconsult.dk> wrote in message
> Kopiering af data fra en MS SQL-server til en anden - hvordan få jeg
> let og elegant mine views kopieret med?

Kommer lidt an på hvordan du kan connecte til den anden server
Du kan scripte dine views for derefter afvikle disse scripts i en batch fil
vha osql
Ellers kan du bruge export/transfer objects hvis du har en live forbindelse

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Snedker

Dato : 10-06-02 21:34

On Mon, 10 Jun 2002 20:14:29 +0200, "Peter Lykkegaard"
<polonline@hotmail.com> wrote:

> [...]
>vha osql
>Ellers kan du bruge export/transfer objects hvis du har en live forbindelse

Det hele sker via EM - men det er ikke værrer end at jeg blot gemmer
sql'en i filer. Det var mere mere om der var en facon á la import af
tabeller.

/Snedker

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-06-02 23:15

> Det hele sker via EM - men det er ikke værrer end at jeg blot gemmer
> sql'en i filer. Det var mere mere om der var en facon á la import af
> tabeller.

Kik på de muligheder der er for eksport af databasen via EM
Du kan overføre alle objecter fra en database til en anden (evt fra server
til server)
Kræver at begge maskiner er på samme net (EM bruger named pipes for at
kommunikere)
Vær opmærksom på at DevEd har nogle begræsninger mht eksport/import

mvh/Peter Lykkegaard