MR Scanning af håndled
Fra : Mette B. Rahm

Dato : 10-06-02 17:47

Jeg er lige blevet "skrevet op til" en MR scanning af mine håndled
/fingerled.
Jeg har i forvejen 2 kunstige hofte, 2 kunstige knæ og en kunstig skulder.
Min læge mener godt jeg kan blive scannet trods dette (er før blevet scannet
i skulderen før denne blev skiftet, men de andre led var skiftet). Han talte
om at jeg evt. skulle ligge på maven og så med hænderne op over hovedet.
Jeg har det lidt skidt med at skulle ligge på maven i en MR scanner, og jeg
er bange for at gå i panik derinde, specielt hvis de spænder mig fast for at
jeg ligger stille - er der nogle der har nogle forslag til hvordan man
ellers kan gøre det uden at scanneren kommer i kontakt med mine "metal"dele
??

Venligst Mette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-06-02 18:34

"Mette B. Rahm" <robogirl@tiscali.dk> writes:

> [...]
> ellers kan gøre det uden at scanneren kommer i kontakt med mine "metal"dele

Så vidt jeg huske har man mange steder en speciel scanner til
hænderne, men jeg er faktisk ikke sikker. Prøv at ring til den
afdeling der skal undersøge dig, jeg tror at du kan få svar på dine
spørgsmål der.

Mvh Trine

http://usenet.dk