TDC ADSL - flere ord for samme lort
Fra : \(8700\) Brian Mark ~

Dato : 10-06-02 15:05

Hej derude..

Jeg står over for at skulle bestille ADSL hos TDC - da ingen andre er
representeret herude på bøhlandet.

Som jeg ser det er der:

- TDC bredbånd
- TDC netexpress
- TDC boomtown

Jeg skal ha' en 512k/bit down og min. 256k/bit up. men som jeg ser det, er
det umuligt at sammenligne priserne. Jeg har kun brug for linien - opsætning
og resten ordner jeg selv. Forbindelsen skal bruges til surf. online gaming
og download, evt. ftp - server - kort sagt alt.

Hvad kan I anbefale mig - jeg har købt mig en router -> er det boomtown jeg
skal gå efter (512/512), er det her man får mest for pengene??

--
Mvh / Best Regards

Brian Mark Madsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-06-02 15:17

Mon, 10 Jun 2002 16:05:07 +0200, skrev "\(8700\) Brian Mark
Madsen" <brianm@mobilixnet.dk>:

>Jeg står over for at skulle bestille ADSL hos TDC

Udover, at jeg ikke bryder mig om din overskrift, men det er nok
mig, der er sart, hvorfor har du så postet dine spørgsmål i
mindst tre grupper?

Hvoraf kun denne er den rigtige.

Hvis der er nogen, der kan/vil svare på dine spørgsmål, så skal
du nok få svar.

Hvis du endelig vil poste i flere grupper, så bør man X-poste og
sætte fut til den mest relevante gruppe.
Læs venligst <http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 10-06-02 15:49

Fra : TBC

Dato : 10-06-02 16:50

"Flemming Joensson" <joensson@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

Jeg tror iøvrigt ikke at TDC vil sælge nogen af produkterne til dig med
mindre at du også har et telefonabonnement hos dem, men det må du tale med
dem om.

....Det vil de ikke, ellers havde jeg haft Boomtown ADSL den dag i dag.

TBC

Fra : Gregers Petersen

Dato : 10-06-02 19:54

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> ...Det vil de ikke, ellers havde jeg haft Boomtown ADSL den dag i dag.

Det er ikke korrekt, du skal blot istedet betale en afgift for brug af
kablerne, at denne afgift så koster det samme som et alm
telefonabonnement.....

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Bernhard Ege

Dato : 10-06-02 20:51

"Gregers Petersen" <usenet@fjern-dettegpweb.dk> wrote in message

> "TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er ikke korrekt, du skal blot istedet betale en afgift for brug af
> kablerne, at denne afgift så koster det samme som et alm
> telefonabonnement.....

Pointen er vel at man ikke kan få ADSL hos TDC uden at skulle slippe ca.
100kr/måned for linien. Om de penge så skal gå til et abonnement eller
direkte ned i TDC's lomme er vel i princippet underordnet. Man kan ikke
få ADSL hos TDC uden at de ripper een for noget ekstra.

Bernhard

Fra : Gregers Petersen

Dato : 10-06-02 21:51

"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Pointen er vel at man ikke kan få ADSL hos TDC uden at skulle slippe ca.
> 100kr/måned for linien. Om de penge så skal gå til et abonnement eller
> direkte ned i TDC's lomme er vel i princippet underordnet.

Ja det er korrekt at man under alle omstændigheder skal betale for linien,
det var (og er) ukorrekt at man skal have et telefonabonnement.

-Over and out.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : TBC

Dato : 10-06-02 21:59

"Gregers Petersen" <usenet@fjern-dettegpweb.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke korrekt, du skal blot istedet betale en afgift for brug af
> kablerne, at denne afgift så koster det samme som et alm
> telefonabonnement.....

......betyder at der som mindste mål må stå idiot på panden af den der ville
vælge en sådan løsning, frem for en billigere løsning hos f.eks. en
konkurrent, eller en af TDC's almindelige løsninger hvor man får PTSN for de
samme penge.

TBC

Fra : Gregers Petersen

Dato : 10-06-02 22:18

> [...]
> vælge en sådan løsning, frem for en billigere løsning hos f.eks. en
> konkurrent, eller en af TDC's almindelige løsninger hvor man får PTSN for

Det står dig frit for at fortolke punktummerne.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : TBC

Dato : 10-06-02 15:54

TDC har også Pro@cces

> [...]
jeg
> skal gå efter (512/512), er det her man får mest for pengene??

Er det båndbredde det primært handler om er svaret klart: Vælg BoomTown, der
får du mest for pengene.

TBC

Fra : Steen

Dato : 11-06-02 22:04

HVad er det for nogt vrøvl... BB har samme samt flere bredder ift. Boomtown

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-06-02 00:32

Tue, 11 Jun 2002 23:03:35 +0200, skrev "Steen"
<Stone@Steinerworld.dk>:

>HVad er det for nogt vrøvl... BB har samme samt flere bredder ift. Boomtown

Du kan ikke få 512/512 med Bredbånd, så går man efter høj upload
til billigste pris er der kun Boomtown (og tildels pro@ccess).

PS. Citer venligst efter netiketten ved at svare under det
citerede og citer kun det du direkte svarer på, et par linjers
citat er som regel nok.

<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : KsNa

Dato : 12-06-02 06:47

> Du kan ikke få 512/512 med Bredbånd, så går man efter høj upload
> til billigste pris er der kun Boomtown (og tildels pro@ccess).

Jo, 709,- pr mdr.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-06-02 07:09

Wed, 12 Jun 2002 07:46:58 +0200, skrev "KsNa" <KsNa@mail.dk>:

>Jo, 709,- pr mdr.

Pro@cess 512/512 koster kr. 625,- om måneden og kr. 900,- i
oprettelse.

<http://zillion.dk/artikel.php?id=31475&dogtag=z_31475_1>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-02 07:08

Boomtown
> Du kan ikke få 512/512 med Bredbånd

Jo

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-06-02 07:18

Wed, 12 Jun 2002 08:08:28 +0200, skrev "Martin Højriis
Kristensen" <usenet@makr.dk>:

>Jo

Sørme ja, det er så noget helt nyt, som jeg ikke har været
opmærksom på.

Fra : Erik

Dato : 12-06-02 17:08

> Sørme ja, det er så noget helt nyt, som jeg ikke har været
> opmærksom på.

Jeps, jeg bestilte 512/512 kbps på min TDC|BB linie d. 25. maj, fik det den 30.
maj

Så det er mindst en 2 uger gammel nyhed :)

/Erik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-06-02 22:53

Wed, 12 Jun 2002 18:07:40 +0200, skrev "Erik" <just@forget.it>:

>Så det er mindst en 2 uger gammel nyhed :)

Jeg må da indrømme, at jeg ikke ligefrem daglig tjekker deres
hjemmeside hver dag for at om der er kommet noget nyt.

Fra : TBC

Dato : 13-06-02 00:15

"Steen" <Stone@Steinerworld.dk> skrev i en meddelelse

> HVad er det for nogt vrøvl... BB har samme samt flere bredder ift.
Boomtown

Slet ikke, du får mest båndbredde for pengene med BoomTown ADSL der koster
512/512 kun 475,- kr hvor BB's 512/512 konfiguration koster 709 kr (~ 609)
kr og ProAcces' 512/512 koster 625 kr (incl moms)

Så den er god nok. Hos TDC får du mest båndbredde for pengene med BoomTown
ADSL

ps.
Hva' fanden er der egentligt gået galt med BB's 512/512 pris ??? Den holder
slet ikke slet ikke til pris sammenligningen, som de fleste af de øvrige
hastighedskonfigurationer gør (ca samme leje som konkurrencen fra f.eks
Tiscali) ...Jeg giver 530,- kr for 512/512 hos dem. Altså 55 kr mere end
BoomTown som desværre kræver fastnet abbonement, og hele ca 80 (~180) kr
mindre end BB. Forskellen imellem BB og BT er hele 134 kr ....support må
satme være dyrt ? ! ? ....hvad sker der ?

TBC

Fra : \(8700\) Brian Mark ~

Dato : 10-06-02 18:15

Jeg er glad for at nogen kan hjælpe...