OnSubmit ignoreres hvis jeg submitter via ~
Fra :

Dato : 05-02-01 14:09

Hjælp, jeg forstår ikke hvordan OnSubmit kan ignoreres i visse tilfælde.

Kan det være rigtigt at jeg kun kan bruge Onsubmit, hvis jeg også har en af
de der standard submit-knapper.?

Jeg har en form som består af et sæt radiobuttons (reelt er det en liste),
her sætter jeg den første til checked og focus i denne. Derved kan jeg med
piletasten/mellemrum markere den radiobutton med den værdi jeg ønsker.

Når der submittes skal der dels overføres data til et bestemt felt i
"opener" vinduet, dels submitte den form som den er en del af, dels lukke
det vindue hvor listen findes.
Det virker altsammen når jeg indsætter en standard submitknap!

Men når jeg skifter den ud med en tekst med
onclick="document.formnavn.submit();" så sker der ikke noget - ej heller
hvis jeg laver en tekst der er omkranset af et ankertag med
href="javascritp:document.formnavn.submit();" ???

Jeg har også et generelt script der fanger "Enter" og submitter den aktuelle
form (ved at der i hver radiobutton i onfocus sættes en variabel
"aktuelform" til navnet på den form den er en del af (det virker hvis jeg
ikke har en OnSubmit).

Jeg er lidt rundt på gulvet, da det ikke virker særligt logisk.

Altså: Kan det være rigtigt at jeg kun kan bruge Onsubmit, hvis jeg også har
en af de der standard submit-knapper.??

Fra : Claus Schmidt

Dato : 10-02-01 23:26

"NØ" ::
> OnSubmit kan ignoreres i visse tilfælde.

Andre er velkomne til at rette mig her, hvis det er helt ude i skoven.

En submit-knap genererer en "event" som hedder "Submit" - denne
kan man teste på med javascript. Samtidig afsendes så formularens
indhold, men dette er en handling og ikke det samme.

Jeg synes dog bare at en javascript-initieret afsendelse af en formular
*også* burde trigge en onSubmit()-hændelse, så det er lidt mystisk.

Denne workaround kan måske klare problemet:

Hvis du har alt det du gerne vil have gjort samtidig med afsendelse
af formularen samlet i en funktion, som hedder "GørNoget", så kan
jeg ikke umiddelbart se at der skulle være noget i vejen for at bruge
en link som f.eks. denne:

Så kan du submitte og afvikle kode samtidig, uden at du bliver nødt
til at have en submit-knap.

Jeg kan se at du i dit indlæg skriver "OnSubmit" og "OnClick". Hvis
det er netscape du har problemerne med kan det muligvis være
en god ide at udskifte det store O med et lille o - NN er ikke så
glad for den slags, så måske er der en løsning her ?

--
[claus]