navn til "mit" føl.
Fra : Janne Rogengell

Dato : 10-06-02 11:38

håber der er en eller flere der kan hjælpe mig...min dejlige hest skal fole
snart, har faktisk termin idag.. og jeg ved ikke hvad føllet skal
hedde...ved heller ikke hvad det bliver. så både "pige" og "drenge" navne
søges..hoppen har haft føl før..
Faderen er en Haflinger ( han hedder Ashlac)
Moderen er en Fjordhest (hun hedder Flicka).
på forhånd tak
janne

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-06-02 11:41

In article <3d0480b1$0$17380$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net>, Janne Rogengell wrote:
> håber der er en eller flere der kan hjælpe mig...min dejlige hest skal fole
> snart, har faktisk termin idag.. og jeg ved ikke hvad føllet skal
> hedde...ved heller ikke hvad det bliver. så både "pige" og "drenge" navne

Jeg har selv tænkt mig at opkalde mine heste efter anime karakterer,
fx. Ashitakka til en hingste føl, og Mononoke til et hoppe føl.

JonB

Fra : Holm

Dato : 12-06-02 21:36

Janne Rogengell <janner@aub.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d0480b1$0$17380$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
> [...]
> søges..hoppen har haft føl før..
> Faderen er en Haflinger ( han hedder Ashlac)
> Moderen er en Fjordhest (hun hedder Flicka).

Hej

Ja det er ikke nemt med de navne...
Hingst :
Frodo ( faren er jo "hafling..) Håber du har set ringenes herre..he he !!
Hoppe :
Askja ( vulkannavn )
Bjørk
Frida

Hilsen Holm :0))

Fra : Janne Rogengell

Dato : 13-06-02 09:27

hej igen
ville lige fortælle at min dejlige hoppe nu er blevet mor, til en plag, han
er lysebrun, med en hvid blich i panden, ellers ligner han tilforveksling en
nordbakker....
så flere navne til ham modtages, da jeg stadigvæk ikke er helt sikker....
vender tilbage med historien om hvordan det går ham senere
janne