søg og erstat linieskift eller kun første ~
Fra : Peter

Dato : 10-06-02 10:52

Hej

Jeg henter nogle externe variabler med "loadVariables"

Hver variabel indeholder linieskift
Dem skal jeg have fjernet

Ala
MinVar=FørsteLinie(MinVar);

eller
MinVar=MinVar.replace(newline, "")

Nogle forslag ?
--
Venlig hilsen
Peter

Fra : Michael Peo

Dato : 26-06-02 17:14

Hej Peter!

Hvis du har hentet en variabel fra en tekstfil, og denne variabel indeholder returns og linieskift,
så vil returns blive oversat til "\r" og linieskift til "\n".
Jeg har et forslag til en lille funktion der returnere den første linie af en variabel:

// funktion start
function fl (s) {
atPos = s.indexOf("\r");
if (atPos != -1) {
return s.substr(0, atPos);
} else {
return s;
}
}
// funktion slut

Funktionen virker ved at lede efter "\r" som for flash betyder "return".
Hvis "\r" findes i din tekststreng, så returnere funktionen alt hvad der kom før "\r".
Hvis der ingen "\r" findes i teksstrengen, så returnere funktionen hele variablen.

// test funktionen
trace (fl("dette er den første linie i en variabel der indeholder return\rOg dette er den anden
linie"));

mvh.

Michael Peo
michpeo@msn.com