wireless
Fra : Volker Dawideit

Dato : 10-06-02 10:54

Er der (betalbare) accesspoint/pc-card kombinationer der rækker længere end
Netgear ME102/MA401. Jeg er lidt skuffet over ikke at kunne gå i haven
f.eks. (ca. 10 m), uden at miste forbindelsen. Hvad med Intel?
Mvh. Volker

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-02 11:01

"Volker Dawideit" <vd@c.dk> wrote in message
> [...]
> Netgear ME102/MA401. Jeg er lidt skuffet over ikke at kunne gå i haven
> f.eks. (ca. 10 m), uden at miste forbindelsen. Hvad med Intel?

Hmm, det lyder jo af ret lidt...

Har du prøvet at opgradere firmware, drivere software osv.. til dit system?

Det kan højt sansyneligt være at du skal vælge en anden kanal..

Fra : Martin Mann

Dato : 10-06-02 16:22

Volker Dawideit wrote:
> [...]
> Netgear ME102/MA401. Jeg er lidt skuffet over ikke at kunne gå i haven
> f.eks. (ca. 10 m), uden at miste forbindelsen. Hvad med Intel?

Det kommer mere an på husets struktur, end udstyret så længe det er i
den 'betalbare' klasse ;).

Hvis det er muligt med ekstern antenne på dit access point, så kan du
købe en antenne med et par dBi's gain (forstærkning )og sætte i vinduet
ud mod haven, det burde løse dit problem.

Det meste 802.11b udstyr på det danske marked, kan ikke rigtig 'skyde'
igennem mursten og beton; det er bedst over åbne afstande.

Mvh
Martin

Fra : Johannes Lauesen

Dato : 11-06-02 09:15

Jeg vil STÆRKT anbefale Lucent/orinoco i stedet, jeg har sendt 1 km i fri
luft uden eksterne antenner med Lucent kort of RG-1000

Mvh Johannes

Fra : Arne Keller

Dato : 13-06-02 07:17

On Mon, 10 Jun 2002 11:54:19 +0200, "Volker Dawideit" <vd@c.dk> wrote:

> [...]
>Netgear ME102/MA401. Jeg er lidt skuffet over ikke at kunne gå i haven
>f.eks. (ca. 10 m), uden at miste forbindelsen. Hvad med Intel?

Før du kaster flere penge i havet så undersøg om der er støj eller
andre net på de kanaler du anvender, softwaren til seriøse produkter
understøtter normalt dette i forbindelse med dækningsprøve.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.