Taskliste i KDE 3
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 09-06-02 22:43

Jeg er ved at skifte fra KDE 1 til KDE 3. En ting jeg savner er
tasklisten/-baren i toppen af skærmen. Jeg har ikke lige kunnet finde ud
af at få den tilbage. Er der nogen, der har et hint?

--
Lars Kongshøj

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 10-06-02 17:51

Lars Kongshøj wrote:

> Jeg er ved at skifte fra KDE 1 til KDE 3. En ting jeg savner er
> tasklisten/-baren i toppen af skærmen. Jeg har ikke lige kunnet finde
> ud af at få den tilbage. Er der nogen, der har et hint?

Højreklik et tomt sted på Panel og vælg "Add"|"Extension" her finder du
den, jeg foretrækker dog helt klart KasBar i stedet.

Du kan også vælge den i "Add"|"Applet" så findes den i panelet i stedet.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 10-06-02 18:10

Thomas Overgaard wrote:

> Højreklik et tomt sted på Panel og vælg "Add"|"Extension" her finder du
> den, jeg foretrækker dog helt klart KasBar i stedet.

Jo tak. Kasbar, er det den taskbar i panelet i bunden? Jeg foretrækker
jo at holde mig til mine gamle vaner og holde viduesoversigten i toppen,
men det hjalp da lidt på det da jeg fandt ud af at man kunne slå
gruppering af vinduer fra i opgavelisten i bunden.

--
Lars Kongshøj

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 10-06-02 18:44

Lars Kongshøj wrote:

> Jo tak. Kasbar, er det den taskbar i panelet i bunden?

Nej, prøv bare at slå den til. Du kan altid fjerne den igen ved at
højreklikke det lille felt med pilen øverst, eller i venstre side, af
KasBar'en.

> Jeg foretrækker jo at holde mig til mine gamle vaner og holde
> viduesoversigten i toppen,

Så prøv højreklikke et tomt sted på desktoppen og vælg "Enable Desktop
Menu" (Kan også sættes i "Control Center"|"Look & Feel"|"Desktop"). Så
får du en smal barre i toppen med et menupunkt som hedder "Windows".

> men det hjalp da lidt på det da jeg fandt ud af at man kunne
> slå gruppering af vinduer fra i opgavelisten i bunden.

Prøv at klikke det lille felt med pilen i venstre side af opgavelisten.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 11-06-02 00:12

Thomas Overgaard wrote:
> Nej, prøv bare at slå den til. Du kan altid fjerne den igen ved at
> højreklikke det lille felt med pilen øverst, eller i venstre side, af
> KasBar'en.

Jeg synes ikke jeg kunne finde noget menupunkt, der hed noget a la
KasBar, så den fik jeg ikke set...

> Så prøv højreklikke et tomt sted på desktoppen og vælg "Enable Desktop
> Menu" (Kan også sættes i "Control Center"|"Look & Feel"|"Desktop"). Så
> får du en smal barre i toppen med et menupunkt som hedder "Windows".

Jeg fandt ud af at man kunne slå taskbaren til som "ekstern udvidelse",
tror jeg det hed (sidder ved en anden maskine nu). Så nu har jeg næsten
min gode gamle taskbar igen,

> Prøv at klikke det lille felt med pilen i venstre side af opgavelisten.

Ja, det er vel bl.a. der, jeg kan slå grupperingen fra?

--
Lars Kongshøj

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 11-06-02 17:02

Lars Kongshøj wrote:

> Jeg synes ikke jeg kunne finde noget menupunkt, der hed noget a la
> KasBar, så den fik jeg ikke set...

Gad vide hvad den hedder på dansk, min KDE "snakker" engelsk. Af
"Eksterne udvidelser" har jeg "Child Panel", "Dock Application Bar",
"External Taskbar" og så "KasBar".

> Ja, det er vel bl.a. der, jeg kan slå grupperingen fra?

Ups ja, og du kan også slå "Show window list button" til. Det var den
jeg tænkte på.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-06-02 11:32

Thomas Overgaard wrote:
> Gad vide hvad den hedder på dansk, min KDE "snakker" engelsk. Af
> "Eksterne udvidelser" har jeg "Child Panel", "Dock Application Bar",
> "External Taskbar" og så "KasBar".

Jeg er lige kommet fra ferie, så jeg har først set dit indlæg nu. Jeg må
lige prøve at rode lidt med det.

--
Lars Kongshøj