Rasmus Stormgård Køng
Fra : Torben Jørgensen

Dato : 09-06-02 22:11

Rasmus som er gift med karen jørgensdatter får en datter Anna
Rasmusdatter i 1746

er der nogen der kender til dem ?

vh
torben

Fra : Ulla Vitus Bering

Dato : 10-06-02 15:35

Hej Torben
> Rasmus som er gift med karen jørgensdatter får en datter Anna
> Rasmusdatter i 1746
>
> er der nogen der kender til dem ?

Rasmus Stormgaard og Karen Jørgensdatter er med i vores slægtstræ, som du
kan se på vores hjemmeside.

Karen Jørgensdatter dør i 1740 i Køng og bliver begravet der den 8.5.1740,
så det må være med en ny kone. Jeg kan ikke finde nogen vielse med ham i
køng efter 1740, men måske han er gift i et af de omkringliggende sogne.

Jeg kan se af mikrokortene, at han får flere børn efter 1740. Jeg ved ikke
om du har dem i forvejen, men der står følgende i kirkebogen.

1742
Dom: 2 Epiph: blef Rasmus Stormgaards barn døbt ved nafn Karen, fadd: ?
Peder Fischer paa Søeholm, Føfren Balle i Haarbye, Matz Hansen i Acherup,
Oluf Tilstrup, Anne Mortensdatter i ?, Hans Olsens kone i Højerup etc:

1743
Søndagen efter Fer 2 Natal: blef Rasmus Stormgaards barn døbt ved nafn Hans
fadd. Hans Søfrensens kone i Gummerup, Søfren Balle i Haarbye, Oluf
Tilstrup, Hans Mortensen og Sørfren Skytte paa Søeholm, Matz breholms datter
etc:

1746
Dom: 2 Adv: blef Rasmus Stormgaards barn døbt ved nafn, Anne, fadd: Søfren
Balle og hans kone i Haarbye, Anders Bondemand i Kiøng, Peder Skiøtte paa
Søeholm, Peder ? kone i ?

Med hensyn til Christoffer Stormgaard har jeg også kun hans dødsdata.

Ulla Vitus Bering
riisom-bering@mail1.stofanet.dk
www.riisom-bering.dk