X11. Skift opløsning?
Fra : Heine Laursen

Dato : 09-06-02 22:10

Hvordan skifter jeg opløsning i X11?
Jeg har sat XF86Config-4 til at acceptere opløsninger
på 1024X768 800X600 640X480 Når jeg starter X11 så
starter den med 1024X768. Er det så muligt at gå ned i
en lavere opløsning? eller skal X11 først lukkes ned?

Hvis X11 først skal lukkes ned, hvordan starter jeg så
med en anden opløsning?

Jeg køre med RH 7.3 og Blackbox.

Heine Laursen

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 09-06-02 22:28

Heine Laursen wrote:
> [...]
> starter den med 1024X768. Er det så muligt at gå ned i
> en lavere opløsning? eller skal X11 først lukkes ned?

Skift opløsning mens X kører med ctrl-alt-num+ og ctrl-alt-num-.

Prøv at ændre rækkefølgen for opløsningerne i XF86Config-4.

--
Lars Kongshøj

Fra : Heine Laursen

Dato : 09-06-02 22:49

In article <3D03C85A.EA53D5B2@hotmail.com>, Lars Kongshøj wrote:
> Skift opløsning mens X kører med ctrl-alt-num+ og ctrl-alt-num-.

Nu havde jeg ellers prøvet med både alt og ctrl, men ikke en på
samme tid. Takker det virker. Nu kar jeg så bare et problem med
mit xearth renderet baggrunds billede. Oh well man kan vel ikke
få både i pose og sæk

> Prøv at ændre rækkefølgen for opløsningerne i XF86Config-4.

Jeg er tilfreds med at den starter op i 1024X768 i ca 70% af
tilfældene.

Heine Laursen