deling af internetforbindelse - oncable
Fra : Annette Støvring

Dato : 09-06-02 20:05

Jeg har tidligere kunnet dele min internetforbindelse på et lille
hjemmenetværk. Ville prøve igen men det lykkes ikke. På den maskine med
kabelmodem tilsluttet via netkort + andet netkort til en hub er deling af
internet installeret (Win ME) og den anden maskine er på lokalnettet, men
kommer ikke på internettet.
Har nogen en ide?

MVH
Jan

Fra : koksby.dk

Dato : 13-06-02 13:12

> [...]
af
> internet installeret (Win ME) og den anden maskine er på lokalnettet,
[...]

Start et sted. F.eks. på computeren med internetdeling. Tjek at det kort
til lokalnettet har IP 192.168.0.1 og at det kan pinges - både fra
netværket, men også fra maskinen selv.

Geninstaller evt. netværket (Kontrolpanel) samt. reboot
routeren/switchen.

Der kan være en million årsager til at det ikke fungerer, men hvis du
skriver lidt om hvilke maskiner, der får hvilke IP-adresser og hvem/hvad
de kan og ikke kan pinge, er der lidt større sandsynlighed for, at nogen
kan komme med et kvalificeret bud på en løsning.

MVH
Henrik

http://www.kandu.dk/