Mht. skærmstørrelse og Flash
Fra : Peter

Dato : 09-06-02 11:51

Når man nu har lavet en Flash-side og gerne vil have den til at passe til de
fleste opløsninger kan man så ikke lave det sådan at Flash-filen selv
udvider sig afhængig af hvad opløsning brugeren har ?

Hilsen fra Peter

Fra : Alex Bitomsky

Dato : 09-06-02 15:52

jo da, du kan give den et % tegn, inde i publish settings, og under html, i
Dimensions. trykker du på procent

Brodex

Fra : Alex Bitomsky

Dato : 09-06-02 15:54

Fra : MZH

Dato : 09-06-02 15:55

Jo, ganske nemt:

File -> Publish Settings -> HTML

Sæt 'Dimensions' til 'Percent' og Width+Height til 100.

Hvis du vil have din Flash film til at fylde hele browservinduet
(altså uden den lille kant omkring) skal du ændre body-tag'et i dit
HTML-dokument til

<BODY marginHeight="0" marginWidth="0" topmargin="0" leftmargin="0">

Mvh.

Mikkel

On Sun, 9 Jun 2002 12:51:03 +0200, "Peter"

Fra : Bo Dudek

Dato : 09-06-02 16:01

Men overvej konsekvenserne af, at du skalerer siden. Hvis en bruger
med 1600*1200 kigger på siden, kræver animationerne MEGET MERE cpu og
alle imporeterede billeder bliver grumsede at se på.

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : J. R.

Dato : 10-06-02 19:14

Hej Bo (eller en anden der kan svare):
Det er altså ikke helt konsekvensfrit at bruge percentage i stedet for
eksakte mål?
Er det generelt mere processorkrævende, eller er det kun folk der kører
meget høj
opløsning, der får et problem?

Mvh.
Jan R.
Bo Dudek <bo@bodudek.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d036d51.24169724@news.cybercity.dk...

Fra : Tine

Dato : 12-07-02 23:07

hej
jeg sidder med noget af det samme ,men jeg vil ikke have min side skal i
procenter for billede ser mærkeligt ud hvis jeg "scaler"det på den måde.!
hvorfor kan jeg ikke sætter en tag ind der hedder align="center" i htmlen
eller hvad ??
så den centrer siden og jeg beholder mine px.??

Hilsen
Tine

Fra : Bo Dudek

Dato : 13-07-02 07:46

> [...]
>eller hvad ??
>så den centrer siden og jeg beholder mine px.??

ehm.. du kan bare smide hele flashet i en tabelcelle - f.eks:

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)