Uægte subdomæner - omdirigering med PHP
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-06-02 12:04

Hej alle

Jeg aner ikke en snus om PHP, men min nye udbyder påstår at jeg
selv kan lave omdirigering nemt. Mit hotel omfatter bl.a. fri
PHP.

Det forklares at jeg bare skal indføje følgende i en index.php3:

<?PHP
if ($HTTP_HOST == "bertel.lundhansen.dk") {
header("location: http://lundhansen.dk/bertel/");
}
else if ($HTTP_HOST == "gro.lundhansen.dk") {
header("location: http://www.lundhansen.dk/gro/");
}
else if ($HTTP_HOST == "signe.lundhansen.dk") {
header("location: http://www.lundhansen.dk/signe/");
}
?>

Jeg har så prøvet at skrive en fil med det indhold og lægge den i
roden på mit hotel. Men ligegyldigt hvad man skriver foran, så
får man bare adgang til index.htm i rodmappan.

Er der nogen der kan hjælpe?

--
Bertel

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 09-06-02 12:26

> Det forklares at jeg bare skal indføje følgende i en index.php3:
Vi må formode at der er opgraderet til PHP4.
Prøv at omdøbe index.php3 til index.php - det er standardfilendelsen for PHP4-filer.

> <?PHP
> if ($HTTP_HOST == "bertel.lundhansen.dk") {
> header("location: http://lundhansen.dk/bertel/");
> }
> ?>
Hvis der kører PHP4.1.0 eller derover på serveren er det en god idé at ændre alle
tilfælde af $HTTP_HOST til $_SERVER['HTTP_HOST'] .
Desuden ville det være praktisk hvis du i slutningen af din side skrev:
<?php
else {
include("enandenindexfil.htm");
}
?>

> Jeg har så prøvet at skrive en fil med det indhold og lægge den i
> roden på mit hotel. Men ligegyldigt hvad man skriver foran, så
> får man bare adgang til index.htm i rodmappan.
Hvis index.php ikke virker, så prøv at omdøbe index.htm til index.htm.old eller
lignende.
Det kan være fordi webserveren foretrækker index.htm frem for index.php

> Er der nogen der kan hjælpe?
Ja

--
Mvh,
Kristian Risager Larsen - http://kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-06-02 14:32

Kristian Risager Larsen skrev:

>Hvis der kører PHP4.1.0 eller derover på serveren er det en god idé at ændre alle
>tilfælde af $HTTP_HOST til $_SERVER['HTTP_HOST'] .

Okay (det gør der).

>Hvis index.php ikke virker, så prøv at omdøbe index.htm til index.htm.old eller
>lignende.
>Det kan være fordi webserveren foretrækker index.htm frem for index.php

Det var forklaringen. Tak.

Hvorfor har jeg dog ikke opdaget PHP for længe siden? Det er jo
smaddersimpelt når man kender C.

--
Bertel

Fra : Thomas Skovsende

Dato : 10-06-02 01:20

Bertel Lund Hansen wrote:
> Hvorfor har jeg dog ikke opdaget PHP for længe siden? Det er jo
> smaddersimpelt når man kender C.

Ja, du kan jo ikke ligefrem undskylde dig med ikke at have været på
nettet længe...

Jeg kan for helvede stadig huske dit navn fra da jeg startede med at
bruge usenet i for 6-7 år siden...

Hmm.. Meget skræmmende - prøv at søge på dit eget navn på google under
groups... 34k+ hits! :D

Mvh.
Thomas Skovsende

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-06-02 04:51

Thomas Skovsende skrev:

>Hmm.. Meget skræmmende - prøv at søge på dit eget navn på google under
>groups... 34k+ hits! :D

Ja, det løber jo op efterhånden.

--
Bertel

Fra : Janus Høi

Dato : 10-06-02 14:25

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det løber jo op efterhånden.

Det er alligevel første gang, jeg har oplevet dig SPØRGE om noget.
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-06-02 15:00

Janus Høi skrev:

>Det er alligevel første gang, jeg har oplevet dig SPØRGE om noget.

Virkelig?

--
Bertel

Fra : Lars Brink

Dato : 10-06-02 15:08

> Virkelig?

Se Janus - 2 gange i samme tråd

(sorry - kunne ikke lade være)

Fy Lars!

- Lars

Fra : Janus Høi

Dato : 10-06-02 20:08

"Lars Brink" <usenet@papayaREMOVEconsulting.com> skrev i en meddelelse

> Se Janus - 2 gange i samme tråd

Jer er NÆSTEN sikker på at Bertel's humor er så spidsfindig, at det var
netop var dét der var joken i det.
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 12-06-02 09:17

> Det var forklaringen. Tak.

Det er forresten altid god skik at skrive exit; efter en
header("Location: blabla"), da man derved undgår at resten af koden
bliver eksekveret:

<?PHP
if ($HTTP_HOST == "bertel.lundhansen.dk") {
header("location: http://lundhansen.dk/bertel/");
exit;
}
?>

Og lige en enkelt ting som mange glemmer: Der må ikke sendes nogen som
helst form for output før headerne er sendt.

> Hvorfor har jeg dog ikke opdaget PHP for længe siden?
> Det er jo smaddersimpelt når man kender C.

Jeps...

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Tinky Winky

Dato : 09-06-02 12:37

> [...]
> roden på mit hotel. Men ligegyldigt hvad man skriver foran, så
> får man bare adgang til index.htm i rodmappan.

Fjern index.htm så vil serveren bruge index.php i stedet. Copy-paste
indholdet af index.htm i slutningen af index.php.

Når man bare skriver fx lundhansen.dk, er den første side man får vist,
index.htm. Hvis du derudover har en fil, der hedder index.php, vil serveren
stadig vælge index.htm, hvis index.htm har højere prioritet. Prøv evt. at
lave en der hedder index.html, den har sikkert højere prioritet end
index.htm.