Hastighed på onboard-net contra netkort
Fra : --=BGN=--

Dato : 09-06-02 11:38

På mit nye ASUS P4B533-E sidder der onboard-netkort (Intel PRO/100 VE). På
min "gamle" PIII maskine havde jeg et 3COM 10/100 netkort siddende. Mit
spørgsmål går på, om der er hastighedsforskel på disse to
netværkstilslutninger. Kan jeg få mere ydelse ud af et 3COM netkort contra
onboard-net.

Bo

Fra : Martin Mann

Dato : 09-06-02 14:15

--=BGN=-- wrote:
> [...]
> spørgsmål går på, om der er hastighedsforskel på disse to
> netværkstilslutninger. Kan jeg få mere ydelse ud af et 3COM netkort contra

Om dit NIC (Network Interface Card) sidder på motherboardet eller om det
er et PCI indstikskort er ligemeget, da et onboard NIC typisk også er
tilsluttet den samme PCI bus. Hastighedden kommer an på det chipset dit
NIC er udstyret med ( og i nogle tilfælde driveren ).

3com og intel lcaer vel stort set lige hurtige fast ethernet kort.

Mvh
Martin

Fra : SH

Dato : 10-06-02 12:16

Hej Bo

Det ASUS P4B266-E bundkort du anbefalde mig at købe har også onboard LAN
kort. Vist nok samme type som dit. Det kører ganske enkelt perfekt!!!! Så
det kan du vist roligt beholde!!!

Mvh
Simon (fra Skuldelev)

Fra : Bo Nielsen

Dato : 10-06-02 12:51

Hej Simon

Det kører skam også perfekt, men man kan trimme et 3COM netkort til at yde
noget mere, og jeg ved ikke om det samme er muligt på det Intel-onboard stik
Derfor mit spørsmål.

Bo

Fra : Arne

Dato : 10-06-02 16:08

Din PC kan alligevel ikke følge med netkortet

Eivind

Og det ikke fordi der er noget galt med din PC - det gælder stort set alle
ikke server bundkort baserede PC'ere

Fra : --=BGN=--

Dato : 10-06-02 17:53

> Din PC kan alligevel ikke følge med netkortet
>
> Eivind
>
> Og det ikke fordi der er noget galt med din PC - det gælder stort set alle
> ikke server bundkort baserede PC'ere

Jeg er kun nysgerrig, for jeg ved der findes tweaks til 3COM kortet, der gør
at det arbejder mere selv, fremfor at bruge CPU-kraft.

Bo