NTFS i RH 7.3 ??
Fra : LiFo

Dato : 08-06-02 22:56

hej
jeg har lige instaleret RH 7.3 og kan ikke mounte mine NTFS parttioner
mine FAT32 parttioner funker fint at mounte
men når jeg prøver at mounte NTFS så får jeg en besked om at
filsystemfypen ntfs understøttes ikke af kernen ??
er det kun en fejl hos mig eller ??

Fra : N/A

Dato : 08-06-02 23:23

Fra : LiFo

Dato : 08-06-02 23:23

tak for oplysningerne
men så eg spørgsmålet hvordan gør jeg det ??
jeg er en total newbie indenfor linux

Fra : Lars Overgaard

Dato : 08-06-02 23:34

In article <3D0283E0.90708@hotmil.com>, LiFo wrote:
> tak for oplysningerne
> men så eg spørgsmålet hvordan gør jeg det ??
> jeg er en total newbie indenfor linux

Du læser dette afsnit:
http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/kernelcompile.html
Jeg kan stærkt anbefale, at du også læser resten af www.sslug.dk/linuxbog/

PS. Gider du ikke skrive nedenunder det du svarer på? Det gør det 10 gange
lettere at følge en tråd.

--

Lars
lars@linuxnet.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 08-06-02 23:45

Den Sun, 09 Jun 2002 00:16:21 +0200 skrev Rasmus Bøg Hansen:

>RedHat har af uforklarlige årsager valgt ikke at inkludere NTFS i deres
>kerne...

Det kunne måske tænkes at disse "uforklarlige årsager" har noget at gøre
med at linux' NTFS modul ret effektivt kan smadre et NTFS-filsystem?

Faktisk skal man enable "development options", for at få lov til at
compilere den som andet end read-only.

Mvh
Kent
--
"A computer is a state machine.
Threads are for people who can't program state machines."

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-06-02 00:02

Kent Friis wrote:

> Det kunne måske tænkes at disse "uforklarlige årsager" har noget at gøre
> med at linux' NTFS modul ret effektivt kan smadre et NTFS-filsystem?

Det gør det ikke i read-only mode.

> Faktisk skal man enable "development options", for at få lov til at
> compilere den som andet end read-only.

Det undrer mig bare, at de ikke har inkluderet det som read-only. Det ville
være helt vanvittigt at distribuere det som read-write.

/Rasmus

42.3454% of statistics are completely made up
- Matt Benneke

Fra : Kent Friis

Dato : 09-06-02 00:05

Den Sun, 09 Jun 2002 01:02:25 +0200 skrev Rasmus Bøg Hansen:

>Det gør det ikke i read-only mode.

Nej, men hvor brugbart er det reelt?

>Det undrer mig bare, at de ikke har inkluderet det som read-only. Det ville
>være helt vanvittigt at distribuere det som read-write.

Det er nemmere at supportere... "Det kan man ikke" kan enhver forstå,
det er straks sværere at forklare folk hvorfor de kan åbne en fil,
ændre i den, men ikke gemme.

Mvh
Kent
--
Indlæringskurven til Linux er stejl, til tider lodret... Men for katten
hvor er udsigten på toppen dog fantastisk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-06-02 00:29

Kent Friis wrote:

> Nej, men hvor brugbart er det reelt?

Det fungerer skam fint. Men det er IMHO meget generende ikke at kunne skrive
til det, så jeg bruger selv FAT32 til mit Wintendo.

Ja, ok; jeg giver mig...

/Rasmus

Hidden DOS secret:
add BUGS=OFF to your CONFIG.SYS

Fra : PlumBum

Dato : 09-06-02 02:38

"Rasmus Bøg Hansen" <moffe47@hotmail.com> wrote in message

> Det fungerer skam fint. Men det er IMHO meget generende ikke at kunne
skrive
> til det, så jeg bruger selv FAT32 til mit Wintendo.

> Ja, ok; jeg giver mig...
>
> /Rasmus
>
> --
> -- [ Rasmus "Møffe" Bøg Hansen ] ---------------------------------------
> Hidden DOS secret:
> add BUGS=OFF to your CONFIG.SYS
> ----------------------------------[ moffe at amagerkollegiet dot dk ] --

det eneste jeg vil er at læse mine mp3 filer som ligger på en NTFS parttion
og da det er ca. 18 GB gider jeg ikke lave den om til fat32
jeg må i gang med at læse og få den mountet i read only mode

ellers tak for alle svarene
hilsen LiFo

Fra : PlumBum

Dato : 09-06-02 02:39

> [...]
skrive
> til det, så jeg bruger selv FAT32 til mit Wintendo.

hvad med de andre distru'er så kunne jeg måske skifte da jeg lige har
instaleret og jeg har også mange andre problemer

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-06-02 09:58

PlumBum wrote:

> hvad med de andre distru'er så kunne jeg måske skifte da jeg lige har
> instaleret og jeg har også mange andre problemer

Debian woody inkluderer ntfs-modulet.

/Rasmus

UNIX is user-friendly;
it's just particular about who it chooses to be friends with!

Fra : Kent Friis

Dato : 09-06-02 09:41

Den Sun, 09 Jun 2002 01:28:58 +0200 skrev Rasmus Bøg Hansen:

>Det fungerer skam fint.

Teknisk ja, men jeg mente "at bruge".

>Men det er IMHO meget generende ikke at kunne skrive
>til det, så jeg bruger selv FAT32 til mit Wintendo.

og hvis man alligevel skal have en FAT32 partition, hvor meget har man
så brug for at kunne læse NTFS?

Mvh
Kent
--
The revolution has just begun.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-06-02 10:00

Kent Friis wrote:

> Teknisk ja, men jeg mente "at bruge".

Har jeg vist skrevet lige herunder.

> og hvis man alligevel skal have en FAT32 partition, hvor meget har man
> så brug for at kunne læse NTFS?

Netop min pointe. Jeg skiftede til FAT32, da NTFS var for bøvlet. Men når
man som ham her har en masse data, der blot skal læses og ikke skrives, er
NTFS jo krævet...

/Rasmus

[...] Note that 120 sec is defined in the protocol as the maximum
possible RTT. I guess we'll have to use something other than TCP
to talk to the University of Mars.