Asus K7V baa-buu-baa-buu
Fra : Klaus Petersen

Dato : 08-06-02 18:24

Hej Ng.

Jeg har nogle slemme problemer med et Asus K7V bundkort, som siger som en
ambulance når man sætter strøm til.

Jeg læste mig til på google at det måske var cpu'en, som ikke var "seated"
ordentligt, så jeg pillede blæseren af cpu'en, og fandt da ud af, at cpu'en
tilsyneladende ikke sad ordentligt i socket'en.

Så jeg pressede den lidt ned så den sad ordentligt og satte blæseren på.

Det resulterede i, at den nu ikke længere siger ba-bu lyde - tilgengæld har
jeg
fået et nyt problem:

Når jeg sætter strøm til, starter cpu blæseren fint nok, men slukker efter
3-4 sekunder.

Så nu er jeg atter ude på et skråplan. Er der nogen der kan nikke genkende
til min forklaring, og evt. ved hvordan søren jeg skal komme videre?

mvh.
Klaus.

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 08-06-02 19:59

Klaus Petersen <spektual@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:adtejh$9mu$1@sunsite.dk...
> Hej Ng.

Din CPU er kaput så du skal anskaffe en ny inden du kommer videre.

Mvh.
Finn

Fra : Aksel

Dato : 08-06-02 21:21

"Klaus Petersen" <spektual@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så nu er jeg atter ude på et skråplan. Er der nogen der kan nikke genkende
> til min forklaring, og evt. ved hvordan søren jeg skal komme videre?

Ambulancelyden er meget almindelig på Asus bundkort, det skyldes at CPU
blæseren ikke giver omdrejningssignal som passer til Asus, du kan fjerne den
ved at disable overvågning af fan i Bios.

Hilsen Aksel

Fra : Peter T.

Dato : 08-06-02 22:44

"Aksel" <akselj@newmail.dk> wrote in

> Ambulancelyden er meget almindelig på Asus bundkort, det skyldes at
> CPU blæseren ikke giver omdrejningssignal som passer til Asus, du kan
> fjerne den ved at disable overvågning af fan i Bios.

Eller feks. at der er blevet skubbet til et indstikkort, rammen sidder lidt
løst mv.. Oplevede samme advarselslyd på mit eget K7V for et par dage
siden, da det ene netkort var blevet skubbet lidt ud af pci-stikket.

--
Mvh. Peter T.

Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Gør dig selv en tjeneste; spil Sudden Strike