Totalt grøn autocad
Fra : Kasper Nedergaard

Dato : 10-02-01 13:02

Hejsa
Jeg skal starte på udannelsen til bygningskonstruktør til august hvor jeg
skal bruge meget autocad.
Jeg har bare aldrig prøvet og ved næsten ingenting om det.
Hvad for en version skal jeg købe og hvilke lærebøger skal jeg læse for at
forhånds ruste mig?

Fra : Peter Blazejewicz

Dato : 10-02-01 14:40

> [...]
> Jeg har bare aldrig prøvet og ved næsten ingenting om det.
> Hvad for en version skal jeg købe og hvilke lærebøger skal jeg læse for at

Du skal afgjort ikke vælge noget mindre / ældre end AutoCAD 2000. Måske
kører skolen med ver. 14, men spring op og fald ned på det! Undersøg
muligheden for at få en (tidsbegrænset) "Student Version" til en brøkdel af
prisen (evt. via skolen).

M.h.t. bøger: Pris/kvalitets-forholdet er som regel langt bedre på engelsk,
så hvis det ikke absolut skal være på dansk, så kig f.eks. på bøger fra
forlagene "Sams Publishing", "New Riders" og "Miller Freeman Books".
Specielt vil jeg anbefale bogen "Inside AutoCAD 2000" af Bill Burchard og
David Pitzer. ISBN 0-7357-0851-7. Den bringer dig fra "absolut begynder" til
"rimeligt rutineret" gennem en række overskueligt opdelte lektioner. Meget
velegnet til hjemmestudier. Jeg gav 425 kr. for min i GAD's boghandel i
Odense, for ca. et år siden.

God arbejdslyst!
Peter

Fra : Michael

Dato : 13-02-01 19:41

Hej Kasper !

Du vil få mange velmenende råd med på vejen og der vil ikke være to af dem
der er ens, så jeg håber ikke du bliver alt for forvirret.

Jeg tror dog du gør klogt i at følge rådene du får fra den skole du skal gå
på, de ved hvad der er bedst og billigst når man skal i gang.

Måske kan denne side hjælpe dig lidt, jeg får skyld for at forklare tingene
i et sprog der er til at forstå.
http://home9.inet.tele.dk/michulla/page15.html

Held og lykke med uddannelsen

Hilsen fra

Michael Nielsen

Fra : René Jensen

Dato : 20-02-01 18:50

Hej Kasper
Velkomme til !!!!
Jeg er selv igang med uddanelsen som bygningskonstruktør og er på
2.semester.

Jeg går på Erhvervs akademiet i København. Så hvis det er der du skal gå så
send lige en mail, og du kan komme og besøge mig på skolen , så jeg kan vise
dig nogle småting ang. Autocad. etc.
PS.
Vi bruger AutoCAD Architectural Desktop 2

Du er da også velkomme til at sende en mail hvis det ikke er i købehavn du
skal læse. Jeg skal da gøre hvad jeg kan for at hjælpe dig.

Hilsen
René Jensen.
Studerende: Bygningskonstruktør
Privat e-mail: djcaper@dkik.dk ; Skole e-mail: renej@bth.kts.dk