Inkludering af en anden side, hvordan gøre~
Fra : Kasper Johansen

Dato : 08-06-02 14:55

Hvordan inkludere man en anden side i ASP??

F.eks. hvis jeg har lavet en side der hedder "top.asp" og "bund.asp" hvordan
sætte jeg så "top.asp" til at blive indlæst først og derefter "bund.asp" til
at blive indlæst???

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 08-06-02 15:23

Kasper Johansen wrote in

> Hvordan inkludere man en anden side i ASP??
>
> F.eks. hvis jeg har lavet en side der hedder "top.asp" og "bund.asp"
> hvordan sætte jeg så "top.asp" til at blive indlæst først og derefter
> "bund.asp" til at blive indlæst???

<!-- #include file="top.asp" -->

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Kasper Johansen

Dato : 08-06-02 15:40

Den kommando der skal sætte udenfor <% ikke??

Well, jeg tænkte på om at der ikke fandtes en kommando der skulle sættes
inden for <%'erne?? Noget lignende PHP's "include"-kommando...

----
Mvh Kasper

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 08-06-02 15:46

Kasper Johansen wrote in

> Den kommando der skal sætte udenfor <% ikke??

ikke nødvendigvis ... du kan godt blande det. Dette er muligt, da SSI
afvikles før ASP ... derfor gør det ingen forskel.

> Well, jeg tænkte på om at der ikke fandtes en kommando der skulle
> sættes inden for <%'erne?? Noget lignende PHP's "include"-kommando...

denne findes ikke i ASP ... men du kan uden problemer lave en
fileInclude()-funktion i ASP, der læser en fil og udskriver teksten. Der
er bla. det jeg gør på fx min hjemmeside [1].

:)

[1] http://asp.stocholm.dk/viewsource.asp?file=foldersandfiles.asp

Fra : Kasper Johansen

Dato : 08-06-02 15:59

Nu jeg har lige prøvet et par gange...

Hvis jeg vil include en fil som står i en variabel uden .asp til sidst så
skriver jeg:

<!-- #INCLUDE FILE='<% Response.Write("ShowSite") %>.asp ' -->

Hvorfor virker det ikke??

----

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 08-06-02 16:08

Kasper Johansen wrote in

> Hvis jeg vil include en fil som står i en variabel uden .asp til sidst
> så skriver jeg:
>
> <!-- #INCLUDE FILE='<% Response.Write("ShowSite") %>.asp ' -->
>
> Hvorfor virker det ikke??

fordi du ikke læser, hvad jeg skriver.

Jeg skrev, at SSI afvikles _inden_ ASP, og derfor forsøger SSI at
afvikle koden

<!-- #INCLUDE FILE='<% Response.Write("ShowSite") %>.asp ' -->

.... men det er ikke SSI ... men derimod en blanding af ASP og SSI. Hvis
det var omvendt - dvs ASP blev afviklet før SSI -, så kunne du, for så
ville SSI afvikle

<!-- #INCLUDE FILE='enellerandenfil.asp ' -->

Med andre ord: du må finde på en anden måde at gøre det på. Dette kunne
fx være det forslag jeg kom med i det sidste indlæg, eller måske metoden
Server.Excecute(<filnavn>)

:)