while( !kbhit() ) {} efterfulgt af getch()~
Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 08-06-02 13:48

while( !kbhit() ) {}
efterfulgt af
getch() ....

- det dur slet ikke.

Jeg har prøvet at flushe inputbufferen med fflush(stdin),
og getch() returnerer stadig det, der tastes ved kbhit() ...

- så jeg går ud fra at jeg ikke skal kigge på stdin.... hints?

MVH
Henrik

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 08-06-02 14:10

On Sat, 08 Jun 2002 14:48:08 +0200, Henrik Koksby Hansen
<koksby@elektronik.dk> wrote:

> [...]
>og getch() returnerer stadig det, der tastes ved kbhit() ...
>
>- så jeg går ud fra at jeg ikke skal kigge på stdin.... hints?
[...]

Jeg sidder lige og snakker med mig selv, næsten.

Det fungerer med
while ( !getch() );
istedet..

- Men derfor er jeg stadig nysgerrig efter, hvordan jeg kunne have
fået !kbhit() til at fungere...

MVH
Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-06-02 17:03

Henrik Koksby Hansen skrev:

>- det dur slet ikke.

Hvad skulle det da gøre?

--
Bertel

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 08-06-02 22:27

On Sat, 08 Jun 2002 18:03:08 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Hvad skulle det da gøre?
[...]

Det må du egentlig nok spørge om.

!kbhit() ville jeg bruge i en while-løkke (pause), som afbrydes af et
tryk på tastaturet - hvilken som helst taste..

Herefter har jeg en menu, hvor valget foregår med getch. F.eks. skal
der printes en oversigt på skærmen, når man trykker 'P'....

pausen med !kbhit() kommer så efter hvert afsluttet menuvalg (vha.
switch-case), hvorefter menuen kører forefra og afventer valg med
getch().... osv. osv...

MVH
Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-06-02 22:47

Henrik Koksby Hansen skrev:

>!kbhit() ville jeg bruge i en while-løkke (pause), som afbrydes af et
>tryk på tastaturet - hvilken som helst taste..

Hvis du ikke skal lave noget i pausen, så kan du nøjes med
getch(). Den venter.

Hvis du vil skrive noget (eller gøre noget andet) mens der ikke
trykkes, kan du gøre sådan:

while( !kbhit() ) {
   cout << "Rub nallerne!" << endl;
}