Optimus problemer
Fra : PEB

Dato : 07-06-02 21:53

Hej

Jeg har i vinter købt en båd, i den er der et komfur til petrolium og af
mærket Optimus.

Hvordan tænder jeg komfuret på den rigtigste måde?

Når jeg får liv i dyret kommer der en fin flamme ved det ene blus, men ved
det andet står der vilde gule flammer (30cm høje) fra brænderen.

Jeg har prøvet at flytte dysen fra den gode til den dårlige brænder, men
problemet forblev ved den samme blus.

Er der nogen som har ideer til hvad jeg skal gøre?

Mvh. Poul Erik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-06-02 22:22

"PEB" <p.e.bremoverg@tdcadsl.dk> skrev

> [...]
> Når jeg får liv i dyret kommer der en fin flamme ved det ene blus, men ved
> det andet står der vilde gule flammer (30cm høje) fra brænderen.

Det er vigtigt, at brændernene er varmet godt op, inden du tænder. Enten kan
du hælde sprit i skålen og tænde det, eller du kan købe en gasbrænder i et
byggemarked. Så kan du manuelt varme brænderen op med den. Det giver den
fordel, at du ikke har flammer i kahytten, men til gengæld skal du så stå
med gasbrænderen en tid.

Husk at brænderene skal renses ind i mellem..

Claus

Fra : PEB

Dato : 07-06-02 22:29

Tak for svaret Claus

> Husk at brænderene skal renses ind i mellem..

Hvordan gør jeg det???

Mvh. Poul Erik

Fra : sln

Dato : 07-06-02 23:51

"PEB" skrev d. 07-06-02 22:29 dette indlæg :

> Tak for svaret Claus

> Hvordan gør jeg det???
>
> Mvh. Poul Erik
>
> Du renser brænderen ved at dreje knappen helt til højre ,der kommer så
en rensenål op i midten af brænderhovedet,som fjerner sod og koks .

MVH SLN.

http://www.kandu.dk/

Fra : sln

Dato : 08-06-02 00:11

http://www.kandu.dk/

Fra : sln

Dato : 08-06-02 00:11

http://www.kandu.dk/

Fra : sln

Dato : 08-06-02 00:11

http://www.kandu.dk/

Fra : sln

Dato : 08-06-02 00:20

"PEB" skrev d. 07-06-02 22:29 dette indlæg :

> Tak for svaret Claus

> Hvordan gør jeg det???
>
> Mvh. Poul Erik

Du drejer knappen helt til højre,der kommer så en rensenål op i midten
af brænderhovedet ,som fjerner sod og koks.
mnh Sln

http://www.kandu.dk/