Mærkværdig oplevelse med Multimedia World
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 07-06-02 21:44

Hej,

Jeg brokker mig sjældent, men jeg synes efterhånden at Multimedia World på
Falkoner Allé er begyndt at opføre sig lidt spøjst.

Jeg har handlet en del dernede, dels CDer, dels en smule hardware mv. og har
generelt været godt tilfreds med prisniveauet osv. og normalt har jeg også
bestilt over nettet, da man så fik det lidt billigere.

For et par weekender siden skulle jeg bruge nogle CDer, og jeg gad ikke
bestille over nettet, da jeg så først ville kunne hente dem om mandagen. Derfor
gik jeg ned i butikken, fandt nogle CDer og lagde den på disken - prisen var 1
krone mere pr. CD, i forhold til det som stod på skiltet - jeg nævnte det, men
ekspedienten sagde at det gjaldt for nogle andre CDer, som stod skjult under
hylden. Well, fuck det, jeg betalte og sagde at det ikke gjorde noget specielt
da prisen jeg betalte var den samme som der stod på nettet.

Ekspedienten gjorde mig opmærksom på, at de ikke længere differencerede mellem
butik og internetpriser.

I dag skulle jeg så have en HD. En kammerat anbefaler en 80GB Barracuda, og jeg
ser på www.imw.dk at den er hjemme til 1109,-. Jeg tager ind i butikken, og får
her at vide at der er udsolgt - hmm, jeg siger at der på nettet står den er på
lager, hvortil jeg får et lettere flabet svar "det er en hel anden butik", men
jeg kan ikke få noget svar på hvorfor jeg så skal hente tingene fra samme lager.

Han foreslår mig så en WD HD i stedet, og jeg spørger "den til godt 13
hundrede?", hvortil han svarer "den koster 1399". Jeg spørger hvad det kan være
at den kun koster godt 13 hundrede på nettet, og får at vide at det er fordi de
kører med forskellige priser i butik og på nettet.

Jeg siger nej tak til tilbuddet, 300 kroner mere end annonceret, og forlader
butikken, men en smag i munden af at ekspedienten ville prøve at presse
citronen lidt.

For ½ år siden bestilte jeg en smule SO-RAM ved dem, "på lager" var status, som
jeg endda ringede for at få verificeret. Det var dengang de stadigvæk kørte med
forskellige priser på net og butik (hvilket de tilsyneladende stadigvæk gør),
så jeg bestilte en torsdag formiddag, med forventning om at jeg kunne hente
varerne fredag eller lørdag. Jeg hørte intet, men onsdag i ugen efter ringede
en medarbejder og spurgte om jeg fortsat var interesseret. Det var jeg, så han
ville få dem lagt til siden til mig. Jeg tog derned en lørdag, men kunne ikke
få tingene, fordi de lå på den anden side af gaden (i erhvervsafdelingen), men
butiksekspedienten havde gladeligt henvist mig til det almindelige lager.

Kun fordi at lagermedarbejderen var særdeles sympatisk og venlig fik jeg fat i
de ram, som jeg skulle have haft en uge tidligere.

Derudover synes jeg at de fleste ekspedienter dernede har et attitude-problem,
dels er det ikke særligt rart som kunde at høre 3 ekspedienter lukke ord som
pik, fisse, patter og "jeg smadrer ham" ud når man handler ind, dels opfører
de sig generelt som prepubetære drenge, der ikke magter at se rationalet i
nogetsomhelst, men udelukkende opfører sig som drones, ansat til ikke at tænke.

For 2 år siden var jeg godt tilfredse med dem, også derfor de har fået så mange
chancer, men nu er jeg blevet så træt af dem, at jeg muligvis ikke sætter mine
ben der mere (ikke at det har den store effekt for dem).

Min fætter har også oplevet rimelig dårlig service dernede, men han er ikke
specielt computerkyndig, så jeg tillægger ikke hans udsagn så meget værdi.

Så fik jeg lidt luft, jeg er sikkert totalt uretfærdig, men damn, hvor blev
jeg frustreret over situationen i dag.

--
Anders Vind Ebbesen
What I need is a list of specific unknown problems we will encounter.

Fra : Gevaldi

Dato : 07-06-02 21:58

Anders Vind Ebbesen skrev:

> Hej,
>
> Jeg brokker mig sjældent, men jeg synes efterhånden at Multimedia
> World på Falkoner Allé er begyndt at opføre sig lidt spøjst.

[snipped en hel masse]

Kom du også sjældent i:
for det er der dit "forbruger brok" hører hjemme.

FUT dk.admin.netikette

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/

Fra : Peter T.

Dato : 07-06-02 22:43

spam@boomer.dk (Anders Vind Ebbesen) wrote in

> Hej,
>
> Jeg brokker mig sjældent, men jeg synes efterhånden at Multimedia
> World på Falkoner Allé er begyndt at opføre sig lidt spøjst.
[snip]
> [...]
> drenge, der ikke magter at se rationalet i nogetsomhelst, men
> udelukkende opfører sig som drones, ansat til ikke at tænke.

Det samme har jeg oplevet. Drengene i butikken er blevet lidt for smarte i
kæften mht. pik, fisse og patter samt at et par enkelte af dem åbenbart
ikke har kendskab til købeloven jvf. min oplevelse hos dem for en uges tid
siden. Men for at undgå at skære dem alle over en kam, vil jeg også lige
fremhæve lagermedarbejderen, som yderst kundevenlig. :)

Men som gevaldi siger, hører dit indlæg hjemme i dk.forbruger. Så fut
dertil.

--
Mvh. Peter T.

Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Gør dig selv en tjeneste; spil Sudden Strike