Hvilket grafik kort til divx
Fra : \(4173\)Thomas

Dato : 07-06-02 21:15

Hej her i gruppen.

hvor lille og hvilket kort kan afspille divx film på en amd 350 mhz
det er til min datters pc. hun har kun PCI slot at gøre godt med.

havde et nvidia TNT2 16-32 mb i tankerne, men er det "godt" nok til det.

håber på et svar.

Mvh
thomas

__________________________________________________________________ Thomas
Westerberg ICQ#: 101607880 Current ICQ status: + More ways to contact me i
See more about me:

Fra : SCR DataService

Dato : 07-06-02 21:33

Hej,

Min knægt har en 450 Mhz og et TNT2 32 MB og det hakker lidt i det AGP x 2
må nok være et minimum, men det er jo kun mit bud, men en god gang alm. Ram
hjælper sikkert også en del vel en 256 MB

--
Besøg Hjemmesiden på :
http://www.scr-dataservice.dk/

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 08-06-02 11:43

"SCR DataService" <scr_dataservice@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Ram
> hjælper sikkert også en del vel en 256 MB

Hvorfor så ikke sætte det til AGP x 4. Det kører da udemærket på min, med
TNT2 32MB 4xAGP.

Hygge

Fra : René Jensen

Dato : 10-06-02 15:58

"søren Christensen (4200)" wrote:
> Hvorfor så ikke sætte det til AGP x 4. Det kører da udemærket på min, med
> TNT2 32MB 4xAGP.

Lad mig lige citerer en sætning fra Thomas' oprindelig indlæg:

"... hun har kun PCI slot at gøre godt med."

Så der hjælper AGP ikke noget.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-06-02 21:45

"(4173)Thomas" <thowes@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej her i gruppen.
>
> hvor lille og hvilket kort kan afspille divx film på en amd 350 mhz
> det er til min datters pc. hun har kun PCI slot at gøre godt med.

Jeg tror det er lige i underkantet...

DivX er jo ret processer krævende...

Min AMD Thunderbyrd 900 MHZ. bruger fx ca. 90 % system ved afspilning af det
nye DivX 5. DivX 4 bruger en del mindre, ca,. 35%

Det har nu nok også noget at sige med et godt graffikkort..

Et Matrox kort, ville nok være et glimrende kort... Men tror ikke man kan
afspille glidningsflit DivX på en 350 MHZ..

En af mine venner, har stadig en 333 mhz... Den kan godt afspille MPEG 2,
altså dvd videoer.. med et Savage graffik kort... 16 mb et eller andet...

DivX kan den ikke klarer.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-06-02 23:35

> DivX er jo ret processer krævende...

Kan man ikke konvertere til et 'blidere' format ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Esben

Dato : 08-06-02 00:57

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse news:3d013555$0$74249$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
>
> Kan man ikke konvertere til et 'blidere' format ?

Jo, men det tager lang lang tid på en 350Mhz K6-2

--
Esben

Fra : JRS

Dato : 07-06-02 21:50

> [...]
> det er til min datters pc. hun har kun PCI slot at gøre godt med.
>
> havde et nvidia TNT2 16-32 mb i tankerne, men er det "godt" nok til det.

Kort der kan optimere divx er dyre, er faktisk ikke engang sikker på at
det kan fås i DK endnu .. Men kan den ikke afspille divx rimeligt ? Min
gamle k6-3-400mhz kunne da godt .. Hvis ikke andet kan Compen da fint
afspille VCD/SVCD , og hvis du smider et Hollywood+ kort i den kan den også
fint afspille DVD (skal selvfølli lige ha et dvd-drev

MVH
JRS

Fra : \(4173\)Thomas

Dato : 08-06-02 21:40

Den har problemer med at afspille vcd og det til trods for et onboard agp
8mb - sis530
den stopper og går i sort skærm. men lyden er der stadig. måske et driver
problem.

men tak for alle de kloge svar..

Mvh
Thomas

Fra : René Jensen

Dato : 10-06-02 15:56

"(4173)Thomas" wrote:
> hvor lille og hvilket kort kan afspille divx film på en amd 350 mhz
> det er til min datters pc. hun har kun PCI slot at gøre godt med.
>
> havde et nvidia TNT2 16-32 mb i tankerne, men er det "godt" nok til det.

Jeg vil mene at DivX decodning intet har med grafikkortet at gøre, da
der ikke endnu findes kort, der understøtter dette (efter hvad jeg ved).
Kig evt. på:

http://www.divx.com/divx/system_requirements.php

Og der står også anført et system (til windows) med min. 8MB grafikkort.
-Grunden til at du måske oplever at DivX video ikke kører helt flydende
kan være at du har andre flaskehalse i systemet. F.eks. kan ældre
IDE/ATA diske være en af årsagerne til at video ikke bliver afspillet
helt flydende.

Hvis man antager at decodning af DivX tager ca. 90% af processor-kraft
og din harddisk ca. 15% - så kan du vel godt regne ud at processoren er
belastet til bristepunktet, og de sidste 5% kan sagtens skyldes at et
DivX videoklip bliver nedprioriteret fremfor I/O Handling, der
resulterer i framedrops/-skips og audio/video sync problemer.

Endvidere anbefaldes det at bruge en "Pentium II 450MHz or equivalent"
processor (citat fra www.divx.com).

Fra : \(4173\)Thomas

Dato : 10-06-02 18:41

Ok nu er jeg forvirret.. men hvis nu jeg så brænder en film "divx" ned som
vcd.. i f.eks nero. så kan
jeg vel godt afspille.. jeg havde en vcd liggende som den afspillede
fint.( efter at jeg inst directx 8.1)

har prøvet med tarzan i avi - fra cd.. der hakker den og går i sort skærm.
men måske har jeg misforstået et eller andet..

men tak for dit svar.- og linket

Thomas