Skydebjerg sogn
Fra : Torben Jørgensen

Dato : 07-06-02 17:21

er der nogen der har slægtsforsket i Skydebjerg ?

jeg har følgen forfædre derfra:
Lisbeth Catrine Nielsdatter f 1763
Niels Hansen f 1716
Mette Nielsdatter f 1742
Hans Nielsen f 1690
Karen Christophersdater f 1694
Christophersdatter f 1663
Anna Gregersdatter f 1667
Niels Christensen f 1644
Niels Andersen f 1706
Agnethe Marcusdatter f 1709
Marcus Hansen f 1683
Mettte Lauritsdatter f 1687

vh Torben

Fra : Lisbet Sortkjær

Dato : 07-06-02 19:28

Hej Torben !

Jeg har aner i Skydebjerg sogn eller hedder det ikke nogle gange Orte sogn ?

Hans Hansen (f 1759) gifter sig 23-4-1779 i Skydebjerg sogn med
Anna Maria Andersen (f 1761).

Odense, Baag, Orte, Orte Bye, , , 3, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Hansen, 28, Gift, Hosbond, selvejer bonde og Gaardbeboer,
Anna Maria Andersdatter, 26, Gift, Madmoder, ,
Johanne Maria Hansdatter, 6, Ugift, Børn af første ægteskab, ,
Hans Hansen, 3, Ugift, Børn af første ægteskab, ,
Anders Hansen, 2, Ugift, Børn af første ægteskab, ,
Mads Hansen, 27, Gift, Tjenestefolk, Svend,
Lars Madsen, 22, Ugift, Tjenestefolk, Under Svend,
Bodil Knudsdatter, 18, Ugift, Tjenestefolk, Tjeneste Pige,
Elisabeth Rasmusdatter, 10, Ugift, Tjenestefolk, Barnepige,

Johanne gifter sig 21-11-1816 med degnen i Orte Carl Frederik Gustav
Simonsen, som er min aner.

Fra : Annelise Brahtz

Dato : 07-06-02 22:38

"Lisbet Sortkjær" <ole.lisbet@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har aner i Skydebjerg sogn eller hedder det ikke nogle gange Orte sogn
?
Orte og Skydebjerg er to selvstændige sogne.

Hilsen Annelise Brahtz