fortolke data fra sql db som php?
Fra : merlin

Dato : 07-06-02 14:01

Hej,

Jeg har noget tekst der bliver hevet ud af en SQL tabel.
Dette tekst indeholder php-kode som skal fortolkes.
Findes der i php en funktion som gør at man kan fortolke en string som php
kode?

Mvh
Thomas

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-06-02 14:02

http://dk.php.net/manual/en/function.eval.php

--
Martin Larsen / Cabo Communications A/S
http://www.cabocomm.dk/

Fra : merlin

Dato : 07-06-02 14:19

> http://dk.php.net/manual/en/function.eval.php

Tak for det hurtige svar!
Der er bare et problem jeg har med eval().
Måske er det bare mig der bruger den forkert(?).
Min variabel er $row[code];
Den indeholder noget i stil med:
--
<?
require("inc/functions.inc.php");
require("fnc/soeg.inc.php");
?><!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<HTML>
[HTML KODE]
<?
lavmenu("hoved","vandret");
lavmenu("sider", "lodret");
?>
[HTML KODE]
</HTML>
--
jeg kan ikke få den til at fortolke dette som om det var en .php fil.
Er dette helt umuligt eller er det bare mig der har forstået det forkert?

Fra : merlin

Dato : 07-06-02 14:34

[snip]
> jeg kan ikke få den til at fortolke dette som om det var en .php fil.
> Er dette helt umuligt eller er det bare mig der har forstået det forkert?

nevermind
det var bare mig der ikek havde RTFM grundigt nok

tak for hjælpen!