Hvem er det lige der har domæne
Fra : Dennis Schultz

Dato : 10-02-01 08:22

Hvem er det lige som udbyder de danske domænenavne til salg?

Dennis

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-02-01 10:03

Sat, 10 Feb 2001 07:21:39 GMT, skrev Joshva@wanadoo.dk (Dennis
Schultz):

>Hvem er det lige som udbyder de danske domænenavne til salg?

Der er en liste her: http://dk/perl/show-registrators.pl?lang=da

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Henrik Kristensen

Dato : 10-02-01 13:36

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> Sat, 10 Feb 2001 07:21:39 GMT, skrev Joshva@wanadoo.dk (Dennis
> Schultz):

> Der er en liste her: http://dk/perl/show-registrators.pl?lang=da

Du mener vel http://dk-hostmaster.dk/perl/show-registrators.pl?lang=da

HK

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 10-02-01 13:42

On Sat, 10 Feb 2001 13:36:27 +0100, Henrik Kristensen wrote:

>Du mener vel http://dk-hostmaster.dk/perl/show-registrators.pl?lang=da

Nej.

[boll@gandalf ~]$ nslookup dk.
Server: frodo.int.tolkien.dk
Address: 192.168.1.1

Name: dk
Address: 194.192.186.150

[boll@gandalf ~]$

--
Søren O.

http://chewbacca.dk/disclaimer/

Fra : Ghashûl

Dato : 10-02-01 21:35

On Sat, 10 Feb 2001 10:03:28 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Sat, 10 Feb 2001 07:21:39 GMT, skrev Joshva@wanadoo.dk (Dennis
> [...]

Lige en indskydelse, hvis der er nogen der ikke kan komme ind på den
kan man indsætte et punktum efter dk. Altså:
http://dk./perl/show-registrators.pl?lang=da

Jeg ved ikke hvorfor det er, men jeg får bare en Host Unknown på ping
til dk men det virker ved dk.
--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629 | E-mail: stefan@bruhn.to | URL: http://www.ghashul.dk

"Love, we need love, You are love, we need You"
SONICFLOOd, We Need You

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 11-02-01 00:20

Ghashûl <ghashul@ghashul.dk> wrote:

> [...]
>http://dk./perl/show-registrators.pl?lang=da
>
>Jeg ved ikke hvorfor det er, men jeg får bare en Host Unknown på ping

"www.dk-hostmaster.dk", "dk-hostmaster.dk", "dk." og "dk" er domænenavne
der peger på DK-Hostmaster.

"dk" er jo topdomænenavn for Danmark, men for at diverse programmer kan
forstå at det er et 'helt' domænenavn føjes der punktummet til.

Hilsen
------------------
Ove Kjeldgaard

Fra : Ghashûl

Dato : 11-02-01 10:09

On Sat, 10 Feb 2001 23:20:23 GMT, ok@mail.tele.dk (Ove Kjeldgaard)
wrote:

> [...]
>
>"dk" er jo topdomænenavn for Danmark, men for at diverse programmer kan
>forstå at det er et 'helt' domænenavn føjes der punktummet til.

Yes, det ved jeg. Det jeg ikke fatter er at et program som ping ikke
virker.
Jeg kan jo sige ping maskine (på mit lokalnet) uden at have punktum...
Nå, det er jo egenligt ligemeget.

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629 | E-mail: stefan@bruhn.to | URL: http://www.ghashul.dk

"Fight the system with conviction, and stand by Christ in the end"
Squad Five-O, Fight the System

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 11-02-01 12:11

Ghashûl <ghashul@ghashul.dk> writes:

> Yes, det ved jeg. Det jeg ikke fatter er at et program som ping ikke
> virker.
> Jeg kan jo sige ping maskine (på mit lokalnet) uden at have punktum...

Nemlig! Din resolver tror fejlagtigt dk kun kan betyde dk.ditdomæne.
dk. betyder at den ikke skal prøve at sætte ditdomæne efter dk før den
slår det op.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"