Gravning af sandorm ??
Fra : D-Fly

Dato : 07-06-02 09:46

Kan man ikke bygge en sandsuger selv til og suge sandorm,
har prøvet med et brædt med snor i uden succes, der kommer bare en masse
sand ,er der ik en der har en super måde og byge en hjemme gjordt suger
eller en anden smart og Effektiv måde og få de orme op på.
nu har jeg de sidste 4 uger under hornfiskeriet trampet rundt i sandorme
det må da være mugligt og kunne få dem op, så man slipper for at køre
15 km efter orm
--
MvH

Fra : Leif

Dato : 07-06-02 11:30

Sandorm graves op med en havegreb.
Amatørerne graver lige hvor der er eksrementer at se.

De professionelle - jeg har selv været en af dem - gennemgraver
et areal, ligesom når der graves have.

Mvh, Leif

Fra : D-Fly

Dato : 07-06-02 11:48

"Leif" <leif.lykke@mail.dk> wrote in

> [...]
> Amatørerne graver lige hvor der er eksrementer at se.
>
> De professionelle - jeg har selv været en af dem - gennemgraver

smider du så sandet op i en si eller en spand,, ??
der hvor jeg kan grave er der ½ meter vand, så en have greb er ik lige et
hit, den er jo tom inden jeg har fået den op af vandet

--
MvH

Fra : Jens Christian Jense~

Dato : 07-06-02 14:14

Du skal få en smed eller en anden med de evner til at lave dig en stang af
passende længde med en rund plade i bunden. Pladen har størrelse som en
middagstallerken.
I pladen laves 4-5 huller med en diameter på 5 cm , så vandet kan passere.
Nu har du pumperedskabet.
Så mangler du bare et lille net (kan købes i legetøjsforretninger) til at
fange ormen i.
Et voila!
MVH
Jens Chr. Jensen

Fra : Thorkil Jensen

Dato : 10-06-02 17:37

Hvis du er ejer af en lille båd og påhængsmotor, er det en let sag.

Mvh. Thorkil

Fra : D-Fly

Dato : 11-06-02 01:07

"Thorkil Jensen" <thorkil@post11.tele.dk> wrote in

> Hvis du er ejer af en lille båd og påhængsmotor, er det en let sag.
>
> Mvh. Thorkil

øhhh hvorden det ????????

--
MvH