fjernelse af Galdeblærer
Fra : Jinnie Laursen

Dato : 07-06-02 01:25

Hejsa.....
er der nogen herinde der har erfaring med Fjernelse af galdeblærer igennem
en kikkertopration???
Står og skal meget snart igennem (Lægen prikker til den efter som jeg havde
et kanon anfald i går + jeg sidder med ondt igen, så kan ikke sove)......Er
lidt små nervøs for det efter som jeg er lidt kraftig men håber på de kan
klare den med kikkerten....
Knuz Jinnie

Fra : Lille mig

Dato : 07-06-02 07:52

> [...]
sove)......Er
> lidt små nervøs for det efter som jeg er lidt kraftig men håber på de kan
------
Hej Jinnie.

Min storesøster fik fjernet sin galdeblære via kikkert og hun synes
overhovedet ikke det var slemt. Hun fik lavet 3-4 små huller i maven så ar
kommer der ikke meget af. Det største problem hun havde bagefter var at hun
havde mange smerter pga. luft i maven. Det de gør er at de puster patienten
op med luft for nemmere at kunne komme til men så er det jo bare om at få
luften ud på naturlig vis bagefter. Hun var hurtigt frisk og på benene igen
og den dag i dag har hun det kanont efter operationen. Du har intet at
frygte - pøj pøj med det hele.

VH Helle

Fra : Lille mig

Dato : 07-06-02 09:51

> [...]
igen
> og den dag i dag har hun det kanont efter operationen. Du har intet at

------

Hov, glemte at sige at hun blev opereret i Faaborg og de er virkelig dygtige
til det der ude.

/Helle

Fra : Bjarne Krog

Dato : 07-06-02 15:47

Hvis det var meningen at vi ikke skulle have div. organer var vi nok
ikke blevent født med dem.

---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.akupunktoerer.dk/

Fra : Allan Bach

Dato : 07-06-02 16:33

> Hvis det var meningen at vi ikke skulle have div. organer var vi nok
> ikke blevent født med dem.

Hmmm.. Det er da en lidt mærkelig holdning eftersom alternativet er at leve
et liv i stærke smerte og måske tilsidst at dø?!?!

Men du har måske en bedre ide ???

- Allan

Fra : KNAS

Dato : 07-06-02 17:39

> Hvis det var meningen at vi ikke skulle have div. organer var vi nok
> ikke blevent født med dem.

....nu sker det jo indimmellem at der går sygdomme i nogle af vores organer,
og der derfor nødvendigvis må skrides til handling for at blive rask og
normalt fungerende igen. Her kan en "ud af kroppen oplevelse" være den
eneste/rigtige løsning.

> Helbredende hilsner fra
> Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
> Søger du en akupunktør så kik her http://www.akupunktoerer.dk/

....kan akupunktører helbrede en galdeblærer, blindtarmsbetændelse og
betændte mandler?

knas

Fra : Jinnie Laursen

Dato : 07-06-02 20:39

> Hvis det var meningen at vi ikke skulle have div. organer var vi nok
> ikke blevent født med dem.

Nu er det sådan at hvis jeg ikke får fjernet den , så risikere jeg rent
faktisk at dø efter som at mine sten kan gå igennem bughulen og sker det så
har jeg 1 time til at ligge på operations bordet ellers er jeg
død.....derfor bliver den fjernet......en anden mulighed er rent faktisk at
jeg Dør af sult.....jeg har i de sidste 3 dage tabt 5 kg fordi jeg intet kan
spise....de 2 krydderboller og et par mundfuld spagetti er der ikke nok
næring i.
Min kusine har selv været igennem det samme på Fåborg, men det er squtte
meget man kan snakke med hende med en lille skrigeunge *SS* (Misunder
hende).......Min egen læges mor havde en galdesten der gik igennem
bughule.....om hun overlevede ved jeg så ikke....men ud skal den, og sikkert
også (desværre) akut, da min læge mener at 3 dage med anfald er uakseptabelt
(kan ikke lige huske at stave til det, men i ved hvad jeg mener).
Knuz Jinnie der sidder og ømmer sig igen *SUK*
KNAS <berber@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d00e190$0$74262$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Bjarne Krog

Dato : 10-06-02 08:01

On Fri, 7 Jun 2002 21:38:49 +0200, "Jinnie Laursen" <bobo@alf-bobo.dk>
wrote:

> [...]
>(kan ikke lige huske at stave til det, men i ved hvad jeg mener).
>Knuz Jinnie der sidder og ømmer sig igen *SUK*

Jeg kan kun sige at min ven (BO) var hos en speciallæge som på et
røntgenbillede kunne se at der var en stor sten i hans galdeblærre.
"Den skal fjernes" sagde han (lægen), men BO ville lige høre hvad jeg
havde at sige til det, og jeg sagde at det var op til ham selv, men at
fjerne et organ VIL betyde at der kommer en ubalance i kroppen, og
derfor foreslog jeg BO at han skulle købe noget resium, og så følge
den skrappeste kur som der står på flasken.
Efter et par måneder var smerten væk, og efter et ½ år var han henne
ved samme læge, og bad om at blive undersøgt for galdesten en gang
til.
Da lægen skal til at skrive i sin journal efter at have kikket på de
nye billeder, og ikke kunne se nogen sten i galdeblærren, ser han at
han at han for bare et ½ år siden har skrevet at der var en stor sten
i galdeblærren, og konkludere derved at han må have skrevet forkert i
journalen sidste gang, og skal til at rette det.
BO ser det og spørger til hvad han laver, og fortæller så lægen at han
har taget resium i ½ år, og at det er derfor at der ikke er nogen sten
mere, men det hujre ikke lægen og han fastslår at der aldrig har
værret nogen sten.
Så bliver BO rasende og siger til ham at han godt kan finde de gamle
billeder frem og se på dem. Modvillig tjekker lægen og ser til sin
store forbavselse at BO har ret, men fatter ikke at den bare er
forsvundet af sig selv. (det er jo heller ikke det den er, der blev
brugt resium!!) Nej jeg har ingen aktier i det firma

Så det jeg vil sige med dette er at det er ikke "bare" at fjerne et
organ når man ikke lige prøver om der er andet at gøre.

>KNAS <berber@mail.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:3d00e190$0$74262$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

>organer,

Helt klart at hvis man er ved at dø bliver man (hvis man er til det)
nød til at fjerne div. organer (det bliver bare ikke i min krop at der
skal fjernes noget uden at jeg har prøvet alt andet først)

Her må jeg ikke sige "JEP", men kan bare sige at i mange tilfælde vil
folk få det så godt at kroppen kan opbygge sig selv, så man derefter
kan blive rask igen.
Ved blindtarmsbetændelse vil jeg ikke være i tvivl, ud med skidtet, da
den ikke har den store betydning i kroppens balance system.

---

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 10-06-02 19:39

"Bjarne Krog" <b.krogFJERNDETTE@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 7 Jun 2002 21:38:49 +0200, "Jinnie Laursen"
<bobo@alf-bobo.dk>

[ snip en pragtfuld historie]
> [...]

skidtet, da
> den ikke har den store betydning i kroppens balance system.

Enig, mine organer skal heller ikke "begraves i containeren" en
efter en.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)