Win2k langsom til at finde computere
Fra : Emil Fischer Peterse~

Dato : 10-02-01 03:12

Hej

Når jeg går ind i Computers Near Me tager det ret lang tid før den viser de
andre computere.
Hvordan kan jeg få sat lidt mere fart over fæltet. (jeg ved den har været
der før for noget tid siden men jeg kan sgu ik finde den)

Jeg skal også have sat en linux server op, kan den hjælpe på det. (Har ingen
ide, men det kunne være?)

--
- Mvh Emil F. P.
- www.duks.dk

Fra : Jesper Frank Nemholt

Dato : 10-02-01 14:50

"Emil Fischer Petersen" <emil@duks.dk> wrote in message
> [...]
> der før for noget tid siden men jeg kan sgu ik finde den)
>
> Jeg skal også have sat en linux server op, kan den hjælpe på det. (Har

Linux maskinen kan muligvis have indflydelse på dette.
Hvis den kører altid og du bruger Samba på den kan du med fordel sætte den
op til at være WINS server :

Først skal du sikre at alle maskiner er i samme arbejdsgruppe og/eller
domæne.
I smb.conf (normalt /etc/smb.conf eller /etc/samba/smb.conf i RedHat) er det
en af de øverste parametre og hedder WORKGROUP

Derudover er der en parameter der hedder "local master". Den sættes til yes.
En anden er "preferred master". Også den sættes til yes.
Så er der "wins support". Sættes til yes og samtidig udkommenteres "wins
server".

Genstart Samba og sæt dine Windows maskiner til at bruge din Linux box som
WINS server.

l8r/Jspr

Fra : Kasper

Dato : 12-02-01 02:31

Jeg havde de samme problemer, men de forsvandt, da jeg opdagede at et af
netkortene kørte full duplex, og det kan man vist ikke på en hub.

/Kasper