hjælp til mail form !
Fra : hha

Dato : 06-06-02 23:11

Nogen der kan hjælpe med at lave en form til mig.

1.jeg skal bruge 1 felt hvor man kan indtaste en mail adr.
en tilmeld & frameld (radio button)

2.mailen skal sendes vha php
og indeholde :
3.indtastet mail adr skal stå som afsender på mailen !
4.subject skal være tomt
5.body skal indeholde 3 ord : test1 test2 test3 (efter hinanden med mellem
rum)
6.og den skal sendes til adr. mitnavn@domæne.dk

jeg vil være meget glad hvis en eller anden kan hjælpe !

på forhånd MANGE MANGE Tak !

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 06-06-02 23:20

hha wrote:

> Nogen der kan hjælpe med at lave en form til mig.
>
> 1.jeg skal bruge 1 felt hvor man kan indtaste en mail adr.
> en tilmeld & frameld (radio button)

Ved du, hvad gennemsnitstimelønnen er for folk herinde? Og har du råd
til at betale den?

Fra : hha

Dato : 06-06-02 23:23

> Ved du, hvad gennemsnitstimelønnen er for folk herinde? Og har du råd
> til at betale den?

nope ....

men måske en venlig sjæl havde koden liggende - og ikke skulle spinde guld
på min uvidenhed.

Fra : N/A

Dato : 06-06-02 23:43

Fra : N/A

Dato : 06-06-02 23:43

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 06-06-02 23:43

Hvorfor sagde du ikke bare det? : )

> mit største problem er at få email adr som er blevet indtastet til at stå
> som afsender på den mail som bliver sendt.
>
> mit html dokument ser sådan ud :
>
> <FORM ACTION="tilmeld.php" METHOD="POST"
> ENCTYPE="application/x-www-form-urlencoded">

Ingen grund til at bruge enctype her.

> <P> <INPUT TYPE="TEXT" NAME="email" SIZE="25"> <INPUT TYPE="SUBMIT"
> VALUE="Tilmeld">
> </FORM>
>
> min tilmeld.php ser sådan ud.
>
> <?php
> $body = "test1 test2 test3";
> mail('navn@domæne.dk', '','From:
> '.$HTTP_POST_VARS['email'])
> ?>

Nu kan jeg ikke vide, om det er dit nyhedsgruppeprogram eller dig selv,
der bryder linjen. Hvis det er det sidste, så husk, at der skal et
mellemrum mellem From: og emailadressen.

> men jeg kan ikke få det til at virke

Start med følgende:
print_r($HTTP_POST_VARS);
eller hvis du bruger PHP 4.1.0 eller nyere:
print_r($_POST);

Så kan du se, hvilke variabler, du får med over fra formularen.

Fra : hha

Dato : 07-06-02 09:46

> Nu kan jeg ikke vide, om det er dit nyhedsgruppeprogram eller dig selv,
> der bryder linjen. Hvis det er det sidste, så husk, at der skal et
> mellemrum mellem From: og emailadressen.

damn ! det var sgu det lille mellemrum , TAk ! jeg vil nu altid huske
mellemrum.

Nu ser min kode sådan ud :

<?php
$body = "test1 test2 test3";
mail('navn@domæne.dk', '', '', 'From: '.$HTTP_POST_VARS['email'])
?>

men hvad gør : $body = "test1 test2 test3";
det kommer ikke med i mailen.

jeg har lavet 2 radio buttons , hvor jeg godt kunne tænke mig at have en
linie i body som er = det valgte i radio buttons.
+ en xtra linje bagefter som jeg selv sætter ind.

hvordan gør jeg det ?

jeg har brugt : print_r($HTTP_POST_VARS);
og får :
(Array ( [email] => 1@1.dk [radio] => test test ) )

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 07-06-02 11:01

hha wrote:

> [...]
> mail('navn@domæne.dk', '', '', 'From: '.$HTTP_POST_VARS['email'])
> ?>
>
> men hvad gør : $body = "test1 test2 test3";

Nej, for du har jo lavet en tom brevtekst (se mail()-siden i manualen).
Variablen $body skal ind som trejde argument til mail().

> jeg har lavet 2 radio buttons , hvor jeg godt kunne tænke mig at have en
> linie i body som er = det valgte i radio buttons.
> + en xtra linje bagefter som jeg selv sætter ind.
>
> hvordan gør jeg det ?

<?php
$body = "$HTTP_POST_VARS[handling]\nMin egen linje.";
mail("navn@eksempel.dk", "Emne", $body, "From: $HTTP_POST_VARS[email]");
?>

<form action='noget.php' method='post'>
<input type='radio' name='handling' value='tilmeld'> Tilmeld<br/>
<input type='radio' name='handling' value='frameld'> Frameld<br/>
</form>

Fra : hha

Dato : 07-06-02 11:59

perfekt , tak nu virker det s mdet skal !

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 07-06-02 18:18

> Ingen grund til at bruge enctype her.

Jeg sidder lige her som begunder og prøver at lære lidt også! *S* jeg kan jo
ligeså godt suge det til mig som er muligt! *S*

Hvorfor er der ikke grund til enctype her og hvad er det for noget?

MVH Mette

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 07-06-02 18:51

Mette Frederiksen wrote:

> Jeg sidder lige her som begunder og prøver at lære lidt også! *S* jeg kan jo
> ligeså godt suge det til mig som er muligt! *S*
>
> Hvorfor er der ikke grund til enctype her og hvad er det for noget?

Det er indkodningstypen. Den behøver man ikke at pille ved ved
almindelige formularer, men hvis man uploader filer, skal man sætte den
til multipart/form-data.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-06-02 19:48

On Fri, 7 Jun 2002 19:17:33 +0200, "Mette Frederiksen"
<rollike@frederiksen.mail.dk> wrote:

>Hvorfor er der ikke grund til enctype her og hvad er det for noget?

Standard-enctype'n for forms er netop
"application/x-www-form-urlencoded". Derfor er der ikke grund til at
sætte den.

--
- Peter Brodersen

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 08-06-02 07:55

Tak.. så blev jeg lidt klogere! *S*

Mette

--

NYT! NYT!
onlinecommunity for overvægtige: Chat, debat, intern mailsystem osv.